منوی دسته بندی

مایکروفر – خرید بهترین مدل های مایکروفر باکیفیت، پرفروش و ارزان

در دنیای امروز برای پختن برخی غذاها به روش نوین و صرفه جویی مشهود در وقت و وانرژی، هر خانه احتیاج به یک مایکروویو یا مایکروفر دارد. اگر شما هم به دنبال خرید این محصولات کارآمد و مفید هستید با ما همراه باشید. تا با توجه به تنوعِ این محصولات با دانستن نکاتی در خصوص خرید، دست به بهترین انتخاب بزنید.

امروز در این بخش از “دقیق شو” قصد داریم تا شما را با نکاتی در خصوص خرید این کالا آشنا کنیم. اما در همین ابتدا می خواهیم به تفاوت میان مایکروویو و مایکروفر بپردازیم. در نگاه بسیاری از افراد این دو محصول با هم تفاوتی ندارند. این در حالی است که برخلاف تصور بسیاری، این دو دستگاه با هم تفاوت هایی دارند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

مکانیسم و سازوکار گرم کردن و یا پختن غذاها توسط مایکروفر ها با مایکروویوها تفاوت هایِ اساسی و مهم دارد. مایکروویوها با ساطع کردن امواجی با طول موج کوتاه باعث گرم شدن و یا پختن غذاهای مختلف می شوند. این در حالی است که مایکروفر ها توسط المنت هایِ گرمایی باعث گرم شدن و یا پختن غذا می شوند و در مورد مایکرو فرها همانطور که ملاحظه می کنید خبری از ساطع شدن امواج نیست. پخت و یا گرم کردن غذاها توسط مایکرو فرها بمدت زمان بیشتری نیاز دارد این در حالی است که مایکروویوها بسیار سریع تر اینکار را انجام می دهند. البته خوب است بدانید اگرچه مایکروفر ها برای پخت غذاها به زمان بیشتری احتیاج دارند. اما این دستگاه ها نسبت به رقیب خود غذاها را عمیق تر و بهتر می پزند و به اصطلاح آنها را مغز پخت می کنند.

 

یک باور اشتباه

برخی بر این باور هستند که گرم کردن و یا پختن غذاها با مایکروویو بدلیل نوع مکانیسم و استفاده از طول موج ها و امواج الکترومغناطیسی باعث سرطان زایی در افراد می شوند. اما بهتر است بدانید تا به امروز با تحقیقات گسترده ای که انجام شده هیچ منبع موثق و علمی مقاله ای مبنی بر سرطان زا بودن این دستگاه ها منتشر نکرده و شما با خیالی آسوده می توانید از آنها استفاده کنید. لازم بذکر است در حال حاضر از این محصولات در کشورهای پیشرفته استفاده می شود.

در ادامه با پرفروش ترین و محبوب ترین مدلهای مایکروفر موجود در بازار آشنا میشوید:

 

1.مایکروفر پاناسونیک

  • امکان خرید بصورت اقساطی
  • دارای 18ماه گارانتی و خدمات پس از فروش

مایکروفر

توضیحات

شرکت معتبر و شناخته شده پاناسونیک که در تولید و طراحی لوازم خانگی برقی بسیار موفق عمل کرده، توانسته سهم بزرگی در این بازار داشته باشد. این شرکت در زمینه تولید مایکروویو و مایکروفر هم از این قاعده مستثنی نبوده و با بهره گیری از مهندسین با تجربه و مواد اولیه با کیفیت توانسته محصولات خوبی را روانه بازار کند. طول عمر بالا و قیمت مناسب از ویژگی هایی است که سبب محبوبیت این مدل از مایکروفر پاناسونیک شده است.

 

مشخصات مایکروفر پاناسونیک

ظرفیت

25 لیتر

توان

800 وات

یخ زدایی

دارد

 

2.مایکروفر تکنو

  • امکان خرید اقساطی با دیجی پی
  • گارانتی 12 ماهه

مایکروفر

توضیحات

مایکروفر تکنو با گنجایش 30 لیتر تولید و روانه بازار گردیده است. این محصول برای پخت و پز انواع مختلف غذاها دارای برنامه های متنوع و گوناگونی می باشد که شما با توجه به نوع غذا می توانید از آنها بهره مند شوید. با داشتن قابلیت یخ زدایی می توانید به راحتی مواد منجمد و فریز شده را یخ زدایی نمایید. با تجهیز شدن مایکروفر تکنو به قفل ایمنی کودک، نگرانی مشتری در این زمینه کامل برطرف شده است.

 

مشخصات مایکروفر تکنو

برنامه پخت

دارد

توان

900 وات

گریل و یخ زدایی

دارد

3.مایکروفر مایدیا

  • امکان خرید بصورت اقساطی
  • 18 ماه گارانتی معتبر

مایکروفر

توضیحات

وجود پنل دیجیتالی برای سهولت کنترل، دسترسی و مدیریت برنامه های متنوع پخت غذا و از طرفی کیفیت ساخت بالای مایکروفر مایدیا باعث شده تا انتخاب بسیاری از خریداران همین مدل باشد. این محصول دارای هفت برنامه پخت غذا بصورت کاملا اتوماتیک می باشد. گنجایش و ظرفیت 42 لیتری محفظه داخلی دستگاه، ظرفیت بالایی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

مشخصات مایکروفر مایدیا

ظرفیت

42 لیتر

برنامه پخت

دارد

قفل کودک

دارد

4.مایکروفر ویرپول

  • دارای 20 ماه گارانتی معتبر

توضیحات

شرکت ویرپول یکی از قدیمی ترین و معتبرترین کمپانی های ساخت لوازم خانگی است. که از دیرباز، ساخت لوازم خانگی با کیفیت، همراه با قیمتی مناسب را سر لوحه کار خود قرار داد. این شرکت در ساخت و تولید مایکروفر هم مانند دیگر لوازم خانگی موفق عمل کرده است. و توانسته مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهد.

در مایکروفر ویرپول، پنل مدیریت پخت غذا بصورت دیجیتال و بسیار زیبا تعبیه شده است. قابلیت یخ زدایی و گریل کردن دو ویژگی مهم در هنگام خرید این محصولات می باشد که این مدل، هر دوی این ویژگی ها را دارا می باشد.

 

مشخصات مایکروفر ویرپول

وزن

11 کیلوگرم

ظرفیت

20 لیتر

توان

700 وات

5.مایکروفر سامسونگ

  • معتبر و ایده آل
  • دارای گارانتی 12 ماه سام سرویس

توضیحات

در مورد نام، آوازه، کیفیت محصولات و اعتبار این شرکت بزرگ نیازی به توضیح نیست. این مدل مایکروفر سامسونگ دارای طرح آینه ای مشکی بسیار زیباست که می توانید با دیگر وسایل آشپزخانه و منزل آن را ست کنید. همچنین با داشتن قابلیت گریل شما می توانید غذاهای متنوع کبابی را آماده و میل نمایید. محفظه داخلی این دستگاه سرامیکی بوده تا علاوه بر سطح بالای بهداشتی بتوانید براحتی آن را تمیز کنید.

 

مشخصات مایکروفر سامسونگ

ظرفیت

40 لیتر

برنامه پخت غذا

دارد

توضیحات برنامه پخت

15 برنامه متنوع دارد

انـــواع مـختلف مایکروفر

مهم ترین فاکتور در هنگام خرید مایکروفر نوع آن است که حتماً باید به آن توجه کنید و مطابق با سلیقه و نوع استفاده، بهترین گزینه را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

  • مـــــدل سولو

مایکروفر سولو برای گرم کردن و پخت غذاهای ساده مانند برنج، پاستا و ماکارانی بسیار مناسب هستند و اگر توقع بیشتری از آنها ندارید پس بهترین گزینه برای شما همین مدل می باشد.

  • مــــــــدل گریل

این مدل که به یک عدد گریل تجهیز شده است. با این گریل می توانید علاوه بر موارد بالا گوشت و سبزیجات را کباب کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

  • مـــــدل کانوکشن دار

این نوع مایکروفر ها که علاوه بر اجاق به یک فن و سیستم گرمایشی خاص تجهیز شده اند می توان گفت در بین مایکروفر ها جزو کاملترین آنها هستند. با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند می توان هم از آنها در پخت غذاهای ساده استفاده کرد و هم برای پخت کباب و سبزیجات به نحوی عالی بهره مند شد.

  • نـــــحوه عملکرد دستگاه

مایکروفر ها با ساطع کردن امواجی با طول موج کوتاه باعث گرم شدن و پخت غذاهای مختلف می شوند. مواد غذایی این امواج را جذب می کنند و موادی مانند شیشه، پیرکس و چینی و حتی ظروف پلاستیکی این امواج را که در محدود مشخصی می باشند از خود عبور می دهند.

ظروف فلزی هم این امواج را منعکس می کنند پس دقت داشته باشید از ظروف فلزی و فویل ها در درون مایکروفر استفاده نکنید تا خطرات آتش سوزی را به حداقل کاهش دهید. در مورد استفاده از ظروف پلاستیکی هم از ظروفی که علامت مخصوص مایکروفر دارند استفاده کنید تا از ذوب شدن احتمالی آنها جلوگیری کنید.

 

نـــکات مهم در هنگام خرید مایکروفر

  • قـــــفل کودک

دقت داشته باشید این محصول در عین حال که بسیار مفید است میتواند بسیار خطرناک و فاجعه آمیز باشد. اگر شما در خانه کودک دارید پیشنهاد می گردد از مایکروفر هایی که به این فناوری «فقل کودک» تجهیز شده اند استفاده کنید تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنید.

  • طـــــبخ خودکار و نوع غذا

شما با این آپشن می توانید با دادن برنامه به آن، غذا را بعد از پختن کامل با خیالی آسوده تحویل بگیرید. این تکنولوژی به این صورت عمل می کند که شما بعداز قرار دادن مواد مورد نیاز غذا در داخل اجاق و با تعیین و فعال کردن نوع غذا می توانید غذا را بعد از پخت تحویل بگیرید. با زدن دکمه نوع غذا این دستگاه با توجه به زمان استاندارد پختِ آن غذا، شروع به کار با دمای مناسب پخت می نماید.

  • یـــــــخ زدایی

اگر زمان برای شما بسیار حائز اهمیت می باشد و وقت کافی برای اینکه صبر کنید تا بصورت طبیعی یخ مرغ، گوشت و یا سبزیجات ذوب شود حتماً به این ویژگی توجه کنید. شما با فعال کردن آن می توانید در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن یخ را ذوب کنید.

  • زمــان پیش گـــــرم شدن

شما برای استفاده و پخت و پز با این دستگاه لازم است تا زمانی را برای گرم شدن اجاق در نظر بگیرید تا اجاق گرم شود و شما بتوانید از آن استفاده کنید. این زمان را اصطلاحاً “زمان پیش گرم شدن اجاق” می گویند که شما می توانید با مراجعه به دفترچه راهنما یا کاتالوگ از آن مطلع شوید.  

  • تـــایـــــــــمر

شما می توانید با فعال کردن این ویژگی مشخص کنید که دستگاه برای پخت غذا چه مدت زمانی روشن باشد.

 

  • انـــــدازه محصول

اندازه مایکروفر بر حسب لیتر اندازه گیری می شود و شما می توانید بر حسب تعداد افراد و میزان استفاده از دستگاه اندازه آن را تعیین و انتخاب کنید. قاعدتاً هر چه تعداد اعضای خانواده بیشتر و خانواده بزرگتر باشد مایکروفر های بزرگتر و هر چه تعداد کمتر باشد مدل های کوچک تر مناسب کار شما خواهد بود. همچنین حتماً مکان قرار گرفتن آن را مشخص کنید و با توجه به مقدار فضایی که در اختیار دارید مدل های توکار، پیشخوان و غیره را انتخاب کنید.

  • میزان بــــــــودجه

حتما بودجه خود را قبل از خرید مایکروفر تعیین کنید تا بتوانید محدوده انتخاب و گزینه های مناسب خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر از برخی ویژگی ها و آپشن ها استفاده نمی کنید سعی کنید مدل های ساده مایکروفر را خریداری کنید. تا با اینکار در قیمت تمام شده صرفه جویی کنید زیرا هریک از آپشن هایی مانند مجهز بودن به تکنولوژی یخ زدایی و یا کانوکشن هزینه هایی چند صد هزار تومانی را به شما تحمیل خواهد کرد.

  • ضمــــانت نامه و گـــــارانتی

سعی کنید مواردی که دارای گارانتی، آن هم از نوع معتبر می باشند را در سبد خرید خود قرار دهید. از فروشگاه های مجاز و معتبر خرید را انجام دهید. گارانتی و خدمات پس از فروش و داشتن نمایندگی ها و یا در دسترس بودن تعمیرکارانِ برندی که خریداری می کنید بسیار حائز اهمیت است. تا در صورت بروز مشکل به تعمیرکاران مجاز دسترسی داشته باشید.

امیدواریم این بخش از دقیق شو مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم با معرفی تعدادی از بهترین و محبوب ترین مدل های مایکروفر موجود در بازار و ارائه نکاتی در خصوص خرید این محصول؛ شما را یک قدم به خرید هوشمندانه نزدیک تر کنیم. به شما عزیزان مطالعه راهنمای خرید باکیفیت ترین مدلهای کیک پز؛ راهنمای خرید بهترین مدلهای زودپز و معرفی پرفروش ترین پلوپز های بازار را پیشنهاد می کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *