منوی دسته بندی

لاستیک ماشین ارزان قیمت، پرفروش و باکیفیت به همراه خرید اینترنتی

انتخاب درست و صحیح لاستیک ماشین، متناسب با نوع خودرو و نوع استفاده می تواند علاوه بر تجربه رانندگی بهتر، در مواردی چون افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک خودروی شما تاثیر مستقیم داشته باشد. تایرهای های خودرو بر اساس فصل استفاده به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شاید در گذشته با توجه به قیمت مناسب لاستیک ماشین و توان و قدرت بیشتر مردم در خرید افرادی بودند که تایرهای های مخصوص هر فصل را استفاده می کردند اما در حال حاضر اکثر مردم با توجه به قیمت این محصول که اخیراً روند افزایشی شدیدی را طی کرده سعی می کنند گزینه هایی را انتخاب کنند که مناسب تمامی فصول می باشد. در این بخش از دقیق شو سعی داریم تا شما را با نکاتی در مورد خرید این کالا آشنا کنیم تا تایر متناسب با خودروی خود را انتخاب کنید.

در ابتدای مقاله قصد داریم تعدادی از باکیفیت ترین و بهترین مدل های لاستیک ماشین را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. لازم بذکر است شما می توانید با کلیک بر روی دکمه ها و تصاویر ضمن مشاهده عکس های بیشتر، قیمت روز و مشخصات کالا؛ اقدام به خرید مدل دلخواهتان نمایید.

 

1.لاستیک ماشین تراینگل _ تی ار928 سایز175/60r13

  • 60 ماه گارانتی از زمان تاریخ تولید
  • 81 درصد از خریداران این محصول را پیشنهاد کرده اند.

  • مشخصات لاستیک ماشین تراینگل

کشور سازنده

چین

مناسب برای

خودروی پراید

نوع تایر

تیوبلس

 

2.لاستیک ماشین بارز _ پی 640 سایز185/65r13

  • مشخصات لاستیک ماشین بارز

تاریخ تولید

2018

تعداد

یک حلقه

کشور سازنده

ایران

 

3.لاستیک ماشین نکسن مدل nblue hd plus سایز 205/60r15

  • دارای گارانتی 60 ماهه معتبر

  • مشخصات لاستیک ماشین نکسن

ساخت کشور

کره جنوبی

مناسب برای

رنو ال 90 /رنو ساندرو/ سمند/ سیتروئن زانتیا

فصل

تابستان

 

4.لاستیک ماشین کومهوتایر _ اچ اس11 سایز185/65r15

  • دارای گارانتی 60 ماهه معتبر

لاستیک ماشین

یکی از معتبرترین، مشهورترین و پرآوازه ترین شرکت ها در زمینه تولید تایر ماشین بدون شک کمپانی کره ای کومهو می باشد که سالانه تایرهای بسیار با کیفیتی را به اقصی نقاط جهان صادر می کند و دارای گردش مالی و کارخانجات متعددی است. تایر خودرو کومهو مدل اچ اس11 سایز 185/65r15 توسط همین شرکت معظم تولید و روانه بازار گردیده و مناسب جهت استفاده در اتومبیل سمند نیز می باشد. با خرید این محصول 2 عدد تایر ماشین برای شما عزیزان ارسال می گردد که نوع تکنولوژی آن رادیال و تیوبلس بوده و از آن در هر چهار فصل سال می توانید بهره مند شوید.

 

  • مشخصات لاستیک ماشین کومهوتایر

تاریخ تولید

2019

تعداد

دو حلقه

پهنا

185 میلی متر

 

5.لاستیک ماشین دانلوپ مدل ال ام 705 sp sport سایز 175/60r13

  • دارای 60 ماه گارانتی معتبر
  • این محصول ساخت ژاپن و اصلی می باشد.

لاستیک ماشین

  • مشخصات لاستیک ماشین دانلوپ

تایخ تولید

2020

تعداد

یک حلقه

مناسب جهت

پراید

 

6.لاستیک ماشین هانکوک مدل k435 سایز 185/65r15 دوحلقه

  • این کالا دارای 60 ماه گارانتی معتبر از زمان تاریخ تولید نیز می باشد.

لاستیک ماشین

  • مشخصات لاستیک ماشین هانکوک

تاریخ تولید

2020

تعداد

دو حلقه

مناسب برای

ماشین سمند

 

لاستیک خــودرو بر اساس فصل استفاده

  • تایــــــر مخصوص تابستان

لاستیک ماشین تابستان به علت طراحی آج ها و مواد و ترکیبات به کار رفته شده در آن بسیار مناسب فصل تابستان و جاده های گرم و سوزان است. طوری طراحی و تعبیه شده است که در جاده های گرم بهترین عملکرد و چسبندگی را داشته باشد. اما در جاده های برفی و مرطوب یا خیس عملکرد خوبی ندارند و شما در کنار این مدل لازم است یک نمونه هم برای فصل زمستان خریداری کنید.

  • تایــــــر مخصوص زمستان

لاستیک ماشین زمستان هم طوری طراحی و ساخته شده است که مخصوص جاده های سردزمستانی، مرطوب و برفی است. قاعدتاً در کنار آن شما نیاز دارید گزینه ای مخصوص تابستان را خریداری کنید زیرا این مدل در تابستان عملکرد خوبی نخواهد داشت.

  • تایــــــر چـــــهارفصــــــل

لاستیک ماشین چهار فصل هم طوری طراحی و تعبیه شده است که می تواند در تمامی فصول عملکرد نسبتا خوب و رضایت بخشی داشته باشد. البته ناگفته نماند که این مدل را هم نمی توان از هر نظر ایده آل ارزیابی کرد و شما برای حصول بهترین نتیجه ممکن بایستی از نمونه های مناسب هرفصل استفاده کنید. اما این را هم در نظر داشته باشید که این تایرها مقرون به صرفه و اقتصادی برای شما تمام می شوند و به جای خرید لاستیک های مخصوص هرفصل با یکبار خریدن این نوع، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

 

نکات مهم در هنگام خرید لاستیک خودرو

1_ سعی کنید از مکان های معتبری لاستیک ماشین را خریداری کنید و حتما گزینه هایی را در سبد خود قرار دهید که استاندارد هستند و به هیچ عنوان از مواردی که متفرقه یا تاریخ آنها منقضی شده است استفاده نکنید هر چند قیمت بسیار پایین تری داشته باشند.

2_ پیشنهاد می شود مواردی را انتخاب کنید که تاریخ تولید بر روی بدنه بیرونی آن ثبت شده است. «در صورتی که از جای معتبر خریداری کنید معمولاً تاریخ تولید و انقضا بر روی بدنه بیرونی آن درج شده است.» بدلیل استفاده از مواد شیمیایی در ترکیبات و ساخت لاستیک ماشین؛ بعد از مدتی که تولید می شوند اگر استفاده نشوند و یا در انبار دپو شوند و بعداز مدت زمان زیادی فروخته شوند «اتمام تاریخ انقضا» شاید به ظاهر سالم باشند اما بعداز مدتی که استفاده شوند بدلیل از بین رفتن مواد استفاده شده در آنها تکه تکه شده یا ترک می خورند. پس حتما اگر می خواهید از عمر مفید آنها بهره ببرید به تاریخ شان دقت کنید.

3_ باد لاستیک ها را کنترل کنید. بهتر است اینکار هرماه یک مرتبه انجام شود. اما در صورتی که وقت نمی کنید با هربار مراجعه جهت تعویض روغن این کار را حتماً انجام دهید. این را هم بدانید که اگر باد آن ها کم باشد باعث اصطکاک بیشتر و تولید گرمای غیرطبیعی در تایرها می شود و نشانه کم بودن باد تایرها هم این است که معمولاً دو طرف آن خورده می شود و اگر باد آنها زیاد باشد باعث ساییدگی آج های میانی می شود.

4_ توصیه می شود که حتماً هنگام خرید لاستیک ماشین، همه را از یک نوع و یک برند انتخاب کنید تا بهترین عملکرد را تجربه کنید. اگر تایرها نامتوازن باشند و مثلا یکی از بقیه آج کمتری داشته باشد می تواند باعث ضربه زدن به سیستم تعلیق ماشین شده و میزان استهلاک ماشین را بالا ببرد. اگر بنا به هر دلیلی مجبور به تعویض تنها یکی از آنها شدید سعی کنید لاستیکی که تعویض می کنید حتما با لاستیک مقابل بر روی همان اکسل از نظر میزان آج، نوع برند هماهنگ باشد.

5_ یک باور غلط که بسیار شایع می باشد این است که مدلهایی از لاستیک ماشین که آج بیشتری دارند و یا نو خریداری شده اند را بر روی اکسل جلو سوار می کنند و بر این باور هستند که امنیت آنها در هنگام رانندگی بالاتر می رود اما باید بدانید که این کار دقیقاً اشتباه است.

6_ بهتر است که هر چهار لاستیک ماشین همزمان تعویض گردند. اما اگر بنا به هر دلیلی یک جفت خریداری کردید ترجیحا آنها را بر روی اکسل عقب سوار کنید و لاستیک های عقب که سایید شده اند را بر روی اکسل جلو سوار کنید. چونکه اگر حتی از تایرهایی که آج کمتری دارند در قسمت جلو استفاده کنید به دلیل اینکه وزن خودرو در قسمت جلو بیشتر است باعث می شود سطح اصطکاک و چسبندگی با جاده به خوبی صورت پذیرد اما اگر در قسمت عقب از تایرهای بدون آج و صاف استفاده شود بدلیل سبک تر بودن به نسبت جلوی خودرو، لاستیک ها چسبندگی خوبی نخواهند داشت. بخصوص در هنگام دور زدن و سرپیچ ها می تواند بسیار برای سرنشینان خودرو خطرناک باشد.

7_ سعی کنید چرخ ها را بالانس کنید تا در استهلاک خودرو و لاستیک ماشین صرفه جویی گردد.

8_ بدلیل حفظ جان و امنیت بیشتر پیشنهاد می گردد به هیچ عنوان از رینگ و یا لاستیک های مستهلک، قدیمی و یا تعمیری استفاده نکنید.

9_ هر چند وقت یکبار به لاستیک زاپاس هم سرکشی کنید و فشار باد آن را کنترل کنید.

10_ حتماً به صورت دوره ای لاستیک ماشین خود را چک کنید و قبل از صاف شدن کامل و یا نخ زده شدن نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید. با این کار سلامت خود و سرنشینان خودرو را تضمین کنید.

 

11_ در مورد تعویض به موقع لاستیک ماشین اصلاً صرفه جویی نکنید و در سر موعد آنها را تعویض کنید زیرا بحث جان شما در میان است و صرفه جویی در این زمینه می تواند خسارت های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

12_ گارانتی در خصوص لاستیک ماشین بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و گارانتی آنها تنها شامل ترکیدگی آنها می شود. اما در این بین شرکت های شناخته شده و معتبری هستند که برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان خود به آنها تضمین هایی مانند 150 هزار کیلومتر و غیره می دهند.

امیدواریم این بخش از دقیق شو مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم با معرفی تعدادی از بهترین مدل های لاستیک ماشین و ارائه نکاتی در خصوص خرید این محصول؛ شما را یک قدم به خرید هوشمندانه نزدیک تر کنیم. به شما عزیزان مطالعه راهنمای خرید بهترین باتری اتومبیل؛ راهنمای خرید روکش صندلی ماشین و راهنمای خرید آفتابگیر اتومبیل را پیشنهاد می کنیم.

مطالب مرتبط
منتخب سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *