منوی دسته بندی

فرق بین غذاساز و خردکن +[معرفی 4 تا از بهترین مدل غذاساز و خردکن]

فرق بین غذاساز و خردکن چیه؟ خردکن و غذاساز چه تفاوت هایی با هم دارند؟ یکی از کاربردی ترین و مفیدترین لوازم خانگی برقی غذاساز و خردکن می باشد که در کار آشپزی به ما کمک می کند. بطور کلی از خردکن برای خرد و آسیاب کردن انواع مواد غذایی از جمله: میوه، سبزی، آجیل و غیره استفاده می شود. اما غذاساز نسبت به خردکن دارای قابلیت و امکانات بیشتر و البته قیمت بالاتر می باشد.

اما یکی از سوالات متداولی که پرسیده می شود این است که فرق بین غذاساز و خردکن چیه؟ ما در این بخش از دقیق شو علاوه بر اینکه 4 تا از پرفروش ترین و بهترین مدل های غذاساز و خردکن را به شما معرفی می کنیم، تفاوت ها، معایب و مزایای دقیق و کامل هر کدام را بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید با توجه به نیاز و بودجه ای که در نظر دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با توجه به تنوع بسیار زیاد خردکن و غذاساز، سعی داریم تا علاوه بر راهنمای خرید، تعدادی از پرفروش ترین مدل های آن را به شما معرفی کنیم. پس تا آخر همراه ما باشید. لازم بذکر است شما می توانید با کلیک بر روی دکمه ها و تصاویر ضمن مشاهده عکس های بیشتر، قیمت روز و مشخصات غذاساز و خردکن اقدام به خرید مدل دلخواهتان نمایید. پیشنهاد می شود مطالب مربوط به ” تفاوت اسپرسوساز دلونگی 421 و 431 ” و ” مقایسه اسپرسوساز دلونگی 685 و 850 ” را مطالعه کنید.

فرق غذاساز و خردکن (معرفی 2 مدل خردکن پرفروش و باکیفیت)

✅ کسب رضایتمندی ۸۰% (۱۳۰نفر) مشتریان

خرد کن پارس خزر مدل GR-123P

خرد کن پارس خزر مدل GR-123P یکی از پرفروش ترین خردکن های موجود در بازار است که توسط یکی از بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی تولید شده است. این محصول در دو رنگ طوسی و سفید تولید شده و تا به امروز موفق به کسب رضایتمندی 80 درصدی مشتریان شده است.
شستشوی اقلام جانبی در ماشین ظرفشویی، گارانتی 24 ماهه معتبر شرکتی، ابعاد جمع جور، وزن سبک، قدرت زیاد و کیفیت بالا از مهمترین ویژگی های این خردکن شرکت پارس خزر می باشد. بدنه و پایه های این دستگاه از جنس پلاستیک درجه یک می باشد. یکی از مهمترین بخش های مربوط به خردکن تیغه آن است. تیغه این دستگاه از جنس استیل و بسیار تیز است و کند نمی شود. شما می توانید با این خردکن باکیفیت که به یک موتور 750 واتی مجهز شده 
انواع مواد غذایی از جمله: سبزیجات، پیاز، سیب زمینی، خشکبار و گوشت قرمز را در سه ضربه خرد و آماده کنید. طول سیمِ “خرد کن پارس خزر مدل” GR-123P 0.75 متر است که شاید بدلیل کوتاه بودن یکی از نقاط ضعف آن محسوب شود. توجه داشته باشید که این دستگاه به هیچ عنوان برای مایعات مناسب نمی باشد.

مشخصات کالا
جنس بدنه: پلاستیک
توان: ۷۸۰ وات
ظرفیت ظرف خردکن: ۰.۳ لیتر
ویژگی‌های نظافتی: شست‌وشوی اقلام جانبی در ماشین ظرفشویی
سایر توضیحات: قابلیت خرد کردن سبزیجات، پیاز، سیب زمینی، خشکبار و گوشت قرمز در سه ضربه

نظر مشتریان

  • من خودم از این خرد کن دارم الان 6 ساله دارم استفاده میکنم این سری برای مادرم خریدم واقعا راضیم
  • خوب و با کیفیت.
  • پارس خزر بهترین برند ایرانی. من که از خرید محصولات وطنی راضیم.
  • به نظر یکی از بهترین محصولاتی هست که از دیجی کالا خریدم.
  • ارزش خرید داره من برای کادو تولد دوستم گرفتم که تازه بهش دادم اونم اولین بار گردو آسیاب کرد گفت خوبه راضی هستم.
  • خوب بود از همه لحاظ با قدرت خوب
  • کاربردی سالمه،خوب کار میکنه
  • کیفیت خوب بود ولی بزرگ و جاگیره.
  • با خیال راحت میشه رو قدرتش حساب کرد.چون خیلی زودتر از اون چیزی ک فکر میکردم خورد کرد موادغذایی رو.بعدشم بنظرم تا محدوده یک میلیون و پانصد بصرفه ترین و بهترین خرید ممکن باشه.

✅ رنگبندی متنوع و زیبا

خردکن سیلور کرست مدل SL-2023 3000W 3.8L

خردکن سیلور کرست مدل SL2023 3000W 3.8L در ابعاد 23*23*32 میلی متر و با وزن 2700 گرم تولید و عرضه شده است. این محصول یک دستگاه قدرتمند، باکیفیت و در عین حال مقرون بصرفه است که می توانید با قیمتی مناسب آن را تهیه کنید. بدنه و تیغه از جنس استیل ضدزنگ می باشد. بدلیل امکان بازشوندگی می توانید براحتی آن را باز کرده و قطعات آن را بعد از هر بار استفاده بشویید.

ظرفیت این خردکن 3.8 لیتر است که برای مصارف خانگی مناسب می باشد. داشتن تیغه 6 پرۀ تیز در کنار قابلیت توربو سبب شده تا بخوبی از پس خردکردن مواد غذایی مختلف بر بیاید. هم زن مایعات، پوست کن سیر و یک عدد تیغه اضافه همراه این کالا ارسال خواهد شد. از این دستگاه می توانید برای همزدن مایعات استفاده کنید.

مشخصات کالا
اندازه: ۲۳x۲۳x۳۲ میلی‌متر
جنس بدنه: استیل
جنس پایه: پیرکس
توان: ۳۰۰۰W وات
امکانات خردکن: توربو
تعداد تنظیمات سرعت: ۳ عدد
ویژگی‌های نظافتی: ظرف متحرک و قابل شست‌وشو
سایر توضیحات: مارک Silver Crest بر روی بدنه موتور به صورت فلزی حک شده است و پاک نمی شود.
اقلام همراه محصول: موتور، مخزن، تیغه ۶ پره، هم زن مایعات، پوست کن سیر. دفترچه، ضربه گیر لاستیکی (برای قرار دادن زیر مخزن) به همراه یکعدد تیغه اضافه که بصورت یدکی می باشد.

نظر مشتریان

  • راضی بودم، ممنونم.
  • بسیار عالی بود.
  • من برای هدیه دادن گرفتم.راضی بودند.
  • با خرید از دیجی کالا هم در زمان و هم در قیمت با صرفه خواهد بود.
  • خوب بود بسیار سالم و بسته بندی مناسب بدستم رسید ممنون از دیجی کالا
  • دو دفعه اول خوب کار کرد. ولی سومین بار دود از موتورش زد بیرون و نیم سوز شده. متاسفانه بعد از ۷ روز فهمیدم و امکان مرجوعی نداشتم. واقعا کلاهبرداری تو روز روشن

پیشنهاد مطالعه: بهترین مدل های اسپرسو ساز دلونگی [معرفی 7 مدل فوق العاده]

فرق بین غذاساز و خردکن (معرفی 2 مدل غذاساز پرفروش با امکانات عالی)

✅ کسب رضایتمندی ۸۸% (۲۰نفر) مشتریان

غذاساز پارس خزر مدل ORBIT MIX

غذاساز پارس خزر مدل ORBIT MIX یک وسیله کاربردی است که می تواند کارهای زیادی برای شما انجام دهد. از این دستگاه می توانید برای خردکردن پیاز، سبزیجات سفت و نرم، پنیر و مواد دیگر، مخلوط کن دستی جهت تهیه انواع سس ها, سوپ ها، مایونز، خوراک بچه و انواع Milk Shakes و… همزن استیل دوبل جهت همزدن خامه، سفیده تخم مرغ، تهیه مایونز، انواع دسر، املت و…  استفاده کنید.

این غذاساز یک عدد پارچ درب دار ۷۰۰ میلی لیتری و یک عدد ظرف خردکن ۵۰۰ میلی لیتری جهت استفاده های مختلف دارد. این غذاساز به یک موتور 320 واتی مجهز شده که می تواند مواد مختلف را خرد، آسیاب و مخلوط کند.

مشخصات کالا
جنس بدنه: پلاستیک
شناسه کالا: ۲۹۰۱۲۹۵۹۰۰۲۴۳
توان: ۳۲۰ وات
طول سیم: ۴۰ سانتی متر
سایر ویژگی‌ها: دارای پارچ درب دار ۷۰۰ میلی لیتری تیغه و محور تمام استیل قابلیت جدا شدن تیغه ها، کم صدا و بدون لرزش، مخزن خردکن ۵۰۰ میلی لیتری جهت خردکردن پیاز، سبزیجات سفت و نرم، پنیر و مواد دیگر، مخلوط کن دستی جهت تهیه انواع سس ها, سوپ ها، مایونز، خوراک بچه و انواع Milk Shakes و… همزن استیل دوبل جهت همزدن خامه، سفیده تخم مرغ، تهیه مایونز، انواع دسر، املت و… دارای Stand جهت نگهداری ملحقات، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی، تیغه خرد کن مجهزبه محافظ پلاستیکی، مجهز به دو نوع همزن، محل نگهداری ملحقات، دارای ظرف خردکن ۵۰۰ میلی لیتر با تیغه استیل و همزن خامه زن دوتایی

نظر مشتریان

  • من فکر میکردم ظرف اصلی باید مقاوم تر یا حداقل شیشه ای باشه از کار با گوشت کوب برقی اش راضیم اما در کل برای استفاده معمولی یک یا دو نفره کافیه.
  • برای خانواده‌های کوچک غذا‌‌ساز خوب و کاربردیه.
  • خیلی کوچیکه دیگه. اون قطعه ای که توی کاتالوگش نوشته برای اتصال به دیوار رو هم نداره (قطعه شماره 19) اما در کل چیز خوب و کار راه بندازیه.
  • دستگاه بسیار خوب و‌ کاربردی و‌ جمع و‌ جور است، شاید برای آشپزی و شیرینی پزی حرفه‌ای که برای کسب و کار انجام می‌شود مناسب نباشد اما برای خانه خوب است. قطعه ۱۹ مربوط به این دستگاه -اربیتال میکس- نیست. قبل از استفاده حتما دستورالعمل که در جعبه هست بخوانید. دستگاه طوری طراحی شده که نتوانید خیلی پشت سر هم استفاده کنید که به دستگاه فشار بیاید. به همین خاطر فقط یک دکمه دارد که با فشار دست کار میکند، دکمه‌طور نیست و ۱،۲،۳ ندارد.
  • الان 4ماه خریدیم، سرعتش بالاست، تیزه. صداش کمه. بنظرم با نمونه خارجیش تفاوتی نداره، در ضمن خراب بشه چون ساخت ایرانه قطعاتش براحتی پیدا میشه، بنده نمونه خارجیش رو داشتم یه قطعه غیر برقیش خراب شدهیچ نمایندگی نداشت، مجبور شدم بذارم کنار اینو بخرم.

✅ کسب رضایتمندی ۸۲% (۱۰نفر) مشتریان

غذاساز گوسونیک مدل GFP-890

یکی دیگر از غذاسازهای خوب موجود در بازار هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت غذاساز گوسونیک مدل GFP-890 می باشد که تا به امروز فروش خوبی را تجربه کرده است. این دستگاه با داشتن ویژگی هایی از جمله: رنده ریز، درشت و حلقه ای (چیپسی)، دارای آسیاب، پره همزن و آب مرکبات گیری، دارای دو سرعت قابل تنظیم و حالت پالس (لحظه ای) یک دستگاه بسیار مفید و کارآمد می باشد.

این غذاساز دارای دو عدد مخزن مجزا می باشد. مخزن خردکن با گنجایش ۱.۲ لیتر و مخلوط کن با گنجایش ۱.۸ لیتر دست شما را برای خرد و مخلوط کردن انواع مختلف مواد غذایی باز می گذارد. توان دستگاه 750 وات است که براحتی بوسیله تیغه استیل مواد غذایی را خرد می کند. جنس بدنه از پلاستیک فشرده و محکم می باشد. ضمنا امکان شستشوی لوازم جانبی این غذاساز در ماشین ظرفشویی وجود دارد.

مشخصات کالا
جنس بدنه: پلاستیک مقاوم
طول سیم: ۱۰۰ سانتی متر
توان: ۷۵۰ وات
تعداد تنظیمات سرعت: ۲
امکانات شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی
سایر ویژگی‌ها: مخزن خردکن با گنجایش ۱.۲ لیتر مخلوط کن با گنجایش ۱.۸ لیتر رنده ریز، درشت و حلقه ای (چیپسی) دارای آسیاب، پره همزن و آب مرکبات گیری دارای دو سرعت قابل تنظیم و حالت پالس (لحظه ای) جنس پارچ مخلوط کن و آسیاب و خردکن طلقی می باشد.

نظر مشتریان

  • خوبه ولی دنگ و فنگ زیاد داره.
  • خرید این محصول رو پیشنهاد میکنم.
  • ولی خیلی خوبه چون کارمند هم هستم لازم بود برام.
  • عالی من الان سه ساله خریدم ودارم استفاده میکنم خدا رو شکر راضی هستم کارش خوبه.
  • فک نمی کردم با این قیمت این محصول با کیفیت بخرم بخرم خیلی عالیه.
  • با بسته بندی خیلی محکم و مطمئن و سالم و خیلی زود تحویل گرفتیم. چند روز است که استفاده می کنیم و از عملکردش راضی هستیم.

فرق بین غذاساز و خردکن

فرق بین غذاساز و خردکن در واقع در قابلیت و امکانات آنهاست. از خردکن برای خردکردن سبزیجات، میوه، مغزیجات، گوشت و غیره استفاده می شود. برخی از خردکن ها برای تهیه اسموتی و خردکردن یخ هم مناسب هستند. جنس مخزن، جنس تیغه و توان مصرفی خردکن تعیین می کند که برای خردکردن چه موادی مناسب هستند. اما غذاساز در واقع یک دستگاه همه کاره است که علاوه بر خردکردن، کارهایی از قبیل: هم زدن، رنده کردن، پوره کردن و مخلوط کردن هم انجام می دهد. برای اینکه فرق بین غذاساز و خردکن را بهتر درک کنیم در ادامه کاربرد هر کدام را بصورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

  • کاربرد: از خردکن برای خردکردن و مخلوط کردن استفاده می شود. خردکن امکانات زیادی ندارند و بیشتر برای خرد کردن سبزیجات، میوه، مغزیجات و غیره استفاده می شوند. شما می توانید با خردکن یک اسموتی خوشمزه درست کنید. یا اینکه می توانید یک سس خوشمزه خانگی را تهیه کنید. برخی از خردکن ها با توان بالاتر برای خردکردن یخ مناسب می باشند. همچنین اگر قرار است روغن مایع، شیر و غیره درون مخزن بریزید حتما قبل از خرید مطمئن شوید که این امکان را داشته دارند.
  • توان: خردکن ها از نظر توان بسیار متنوع می باشند. شما می توانید انواع خردکن را با توان 300 تا 3000 وات در بازار پیدا کنید. طبیعتا هر اندازه که توان دستگاه بالاتر باشد قدرت بیشتری برای خردکردن مواد غذایی سخت خواهد داشت.
  • ابعاد: خردکن ها ابعاد کوچک تر و وزن کمتری نسبت به غذاسازها دارند و کار اصلی آنها خردکردن مواد غذایی مختلف است. یکی از مهمترین دلایلی که افراد را برای خرید خردکن تشویق می کند همین موضوع است.
  • قیمت: خردکن ها از نظر قیمت بسیار متنوع می باشند. برند، کیفیت، جنس بدنه و اقلام همراه دستگاه، قیمت آن را تعیین می کند. بطور معمول قیمت خردکن های موجود در بازار بین 1 تا 5 میلیون تومان می باشد. یکی از مهمترین فرق بین غذاساز و خردکن قیمت این دو محصول می باشد.
  • کاربرد: یک غذاساز نسبت به خردکن امکانات بیشتری دارد و در واقع یکی از مهم ترین فرق بین غذاساز و خردکن می باشد. شما می توانید از آنها علاوه بر خردکردن برای هم زدن، رنده کردن و پوره کردن مواد غذایی استفاده کنید.
  • توان: نمی توان با اطمینان گفت که حتما یک غذاساز توان بیشتری نسبت به خردکن دارد. اما بررسی ها نشان می دهد اغلب غذاسازها توان بیشتری نسبت به خردکن ها دارند.
  • ابعاد: غذاساز نسبت به خردکن ابعاد بزرگ تری دارد. همچنین متعلقات دستگاه غذاساز مانند مخزن همزن، مخزن خردکن و تیغه های مختلفی که همراه آنهاست باعث می شود ابعاد آنها بزرگتر باشد.
  • قیمت: یک غذاساز کارهای مختلفی انجام می دهد. امکانات بیشتری دارد و اغلب توان بالاتری نسبت به خردکن دارد و به همین جهت قیمت آنها بالاتر است. می توان گفت غذاسازهای موجود در بازار در رنج قیمتی 2 تا 80 میلیون تومان در بازار موجود می باشند. غذاسازهای شیائومی بدلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا و طراحی بر اساس ربات هوشمند و امکانات فراوان قیمت بسیار بالاتری نسبت به غذاسازهای دیگر دارند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مدل اسپرسو ساز نوا کدام است [معرفی و بررسی 6 مدل خانگی و عالی]

معایب و مزایای غذاساز و خردکن

هر محصول یکسری مزایا و معایبی دارد که خردکن و غذاساز از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه به برخی از معایب و مزایای غذاساز و خردکن اشاره خواهیم کرد تا بهتر فرق بین غذاساز و خردکن را متوجه شوید.

  • برخی از مدل های خردکن قیمت بالایی دارند که مقرون بصرفه نیست.
  • با خرید یک غذاساز که کارهای زیادی انجام می دهد می توان مواد غذایی را هم خرد کرد. در واقع اگر غذاساز داشته باشید خردکن بلااستفاده خواهد بود.
  • برخی مدل های خردکن سروصدای زیادی تولید می کنند که این موضوع برای برخی افراد آزاردهنده است.
  • مخزن و تیغه برخی از خردکن ها ثابت و غیرقابل جداشدن است و به همین خاطر تمیز کردن آنها کار سختی خواهد بود.
  • اغلب مدل های خردکن ظرفیت کمی دارند که به همین دلیل شاید برای خانواده های پرجمعیت کارامد نباشند.

  • ابعاد جمع و جور
  • وزن کم
  • صرفه جویی در زمان و انرژی
  • قیمت مناسب و بصرفه
  • بهتر است خرد کن هایی را انتخاب کنید که امکان بازشوندگی و شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشند. شما بعد از هر بار استفاده می توانید براحتی قطعات دستگاه را تمیز کنید. زمانی که شما با خردکن سس، دسر و یا اسموتی درست می کنید این موضوع اهمیت دوچندان پیدا می کند.

  • ابعاد بزرگ
  • قیمت بالا

  • امکانات فراوان
  • وسیله برقی چندمنظوره


برای مقایسه خردکن و غذاساز، دو مدل محبوب و پرفروش موجود در بازار یعنی خردکن گوسونیک مدل GSC-602 و غذاساز میگل مدل GFP800 را طبق جدول زیر با هم مقایسه کرده ایم.

مدلخردکن گوسونیک مدل GSC-602غذاساز میگل مدل GFP800
وزن 1.1 کیلوگرم3 کیلوگرم
توان500 وات800 وات
تعداد تنظیمات 2 عدد3 عدد
جنس ظرف خردکن شیشهپلاستیک
جنس تیغه استیل ضدزنگاستیل ضدزنگ

فرق بین غذاساز و خردکن برقی از لحاظ قیمت

با توجه به اینکه غذا سازها امکانات و قابلیت بیشتری نسبت به خرد کن ها دارند قیمت آنها بالاتر است. در حال حاضر قیمت غذاساز در بازار بین 2 تا 80 میلیون تومان است. همچنین قیمت خردکن برقی هم بین 1 تا 5 میلیون تومان می باشد. (قیمت اواخر سال 1402)

کلام آخر

امیدواریم این بخش از دقیق شو مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم با بررسی دقیق 4 تا از پرفروش ترین و بهترین مدل غذاساز و خردکن و با ارائه نکاتی در خصوص خرید این دو محصول، شما را یک قدم به خرید هوشمندانه نزدیک تر کنیم و به سوال ”فرق بین غذاساز و خردکن در چیه” پاسخ بدیم. همچنین خوشحال می شویم از بخش کامنت ها سوالات خود را بپرسید و از طریق فرم تماس با ما انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

مشاهده و خرید خردکن و غذاساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *