منوی دسته بندی

راهنمای خرید قابلمه و سرویس پخت و پز+ معرفی پرفروش ترین سرویس های پخت و پز و خرید اینترنتی

قابلمه ها اصلی ترین وسایل پخت و پز در آشپزخانه های ایرانی می باشند پس از این رو یکی از وسایل ضروری برای خانم ها و آشپزخانه هستند و به دلیل تنوع در طرح و جنس این محصولات بهتر است قبل از خرید حتما با انواع مختلف این کالا آشنا شوید تا بتوانید محصولی متناسب با سلیقه و نوع استفاده خود خریداری کنید.

خوب است بدانید این محصولات ارتباط مستقیمی با سلامتی ما دارند پس انتخاب اشتباه می تواند باعث به خطر انداختن سلامتی ما گردد.یکی از مهمترین نکاتی که می توان به آن اشاره کرد این است که در برخی از قابلمه ها به خاطر نوع جنس و روکش بکار رفته در سطح آنها می توان با خیالی آسوده ، از روغن بسیار کمتر برای پختن غذا ، به نسبت قابلمه های دیگر استفاده کرد و از این رو می توان گفت در دراز مدت هم به اقتصاد و هم به سلامتی شما کمک خواهد شد.

 

خرید جدیدترین و بهترین مدل های سرویس قابلمه  

 

 

انواع مختلف قابلمه های موجود در بازار

سرویس چدنی

این نوع یکی از بهترین ها می باشد و از عمر بسیار طولانی برخوردار است و برای پخت و پز در دمای متوسط و زیاد در بازه های طولانی مناسب هستند .همچنین حرارت و گرما را به صورت یکسان در قسمت های مختلف پخش می کنند.قابلمه های چدنی گرما را به مدت زیادی نگه می دارند.آنها به علت کیفیت بالا با قیمت گرانتر به نسبت دیگر گزینه در بازار عرضه می گردند.

سرویس استیل

این نوع هم طرفداران زیادی دارد.از نقاط قوت این محصول این است که بسیار بهداشتی هستند و هیچ گونه ضرر وزیانی به شما نمی رسانند زیرا با مواد غذایی واکنش نمی دهند و از آنها مواد مضری آزاد نمی گردد.از نقاط ضعف آن ها هم می توان به اینکه گرما را بصورت مستقیم منتقل می کند اشاره کرد که این امر می تواند باعث سوختگی غذای شما شود.توصیه ما این است که از این نوع سرویس ها بیشتر برای پختن خورش ها و غذاهای آبدار استفاده کنید.

سرویس های تفلون

متاسفانه این نوع قابلمه ها که به علت نچسب بودن و امکان استفاده کم روغن در آنها طرفداران و مشتریان زیادی در کشورمان پیدا کرده اخیرا اثبات شده که استفاده از این محصولات به مرور زمان و در طولانی مدت باعث مشکلات پوستی و سرطان و بیماری های مختلف می شود و به هین علت در حال حاضر در کشورهای پیشرفته استفاده از این نوع سرویس ها به کلی منسوخ شده است.علت این امر وجود مقادیر زیادی از فلزات سنگین در متریال این کالا می باشد که در دماهای بالا این فلزات سنگین رها شده و در غذا حل می شوند و به همراه غذا وارد بدن می شوند.این مواد که قاعدتا با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند بسیار خطرناک اند و توصیه ما این است که حتی الامکان از این محصولات استفاده نکنید.همچنین در صورتی که بخواهید با اسکاچ و یا سیم کف آنها را بشویید اگر حتی کوچکترین خراشی بر دارند باعث می گردد همان پروسه خطرناک که به آن اشاره شد تکرار شود. 

سرویس های سرامیکی

اگر با قیمت نسبتا بالای این قابلمه های جدید الورود به بازار ، مشکلی نداشته باشید می توان گفت یکی از بهترین ، مدرن ترین وبی ضرر ترین کالاها در این زمینه می باشند.از مزایای آنها می توان به ضدخش بودن بدنه،پخش کردن یکنواخت و یکسان حرارت به قسمت های مختلف قابلمه،بکارگیری روکش نچسب در سطح درونی ، آزاد نشدن مونومر از سطح آنها حتی در حرارت های بسیار بالا اشاره کرد.همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم تنها ایرادی که می توان از این محصول گرفت قیمت نسبتا بالای این محصول آن هم به خاطر کیفیت بالا می باشد.در این نوع هم البته با تمام مزایایی که دارد باید مراقب بود که در هنگام شستشو لایه و روکش سرامیکی آسیب نبیند که در این صورت می تواند باعث بیماری گردد.

سرویس های گرانیتی

یکی دیگر از قابلمه های بسیار خوب در بین سرویس های موجود ، جنس های گرانیتی می باشند.این نوع علاوه بر اینکه گرما را بصورت یکنواخت پخش می کنند ، باعث می شوند که گرما بمدت زیادی باقی بماند.ضمن اینکه در این محصولات به علت نوع جنس می توانید از روغن بسیار کمی استفاده کنید تا هم سلامت وهم طعم غذا تضمین گردد.

سرویس های روحی «روی»

پیش تر و در زمان قدیم معمولا جنس قابلمه ها از مس ، روی و آلومینیوم بوده است که در حال حاضر کمتر ، قابلمه های موجود در بازار از این جنس می باشند. با این حال اگر قابلمه های روی را خریداری کنید گزینه ی خوبی برای پخت و پز می باشند. نقطه ضعف این نوع محصولات که باید به آن توجه داشته باشید این است که بدنه با کوچکترین ضربه تغییر حالت می دهد و به اصطلاح فرمش را از دست می دهد.

سرویس های آلومینیومی

این نوع محصولات برای اینکه به راحتی با مواد اسیدی واکنش می دهند و ترکیبات آنها آزاد می شود و وارد بدن ما می شود توصیه می گردد. بله درست است. این بار توصیه می گردد زیرا خوشبختانه با اینکه مواد آنها رها می شود اما اصلا برای سیستم گوارشی ما ضرری ندارد و به سلامتی ما لطمه ای وارد نمی کند. همچنین در دماهای بالا هم در موقع طبح ، آلومینیوم از بدنه وارد غذا می شود اما همانطور که گفتیم جای نگرانی ندارد. توصیه اکید می شود از این محصولات برای طبخ غذا و نگهداری مواد اسیدی استفاده نکنید زیرا به راحتی با این موارد واکنش داده وسیاه می شوند. البته برای حل این مشکل می توایند این محصولات را با سرکه بشویید تا سیاهی برطرف شود یا اینکه در هنگامی که آب در آن جوشانده می شود مقدار کمی مواد اسیدی مانند آبلیمو و یا سرکه بریزید تا سیاهی برطرف گردد.

 

خرید جدیدترین و بهترین مدل های سرویس قابلمه  

 

نکته:سعی کنید در هنگام خرید این نوع قابلمه به ضخامت آن توجه کنید و گزینه های ضخیم تر را در سبد خرید قرار دهید زیرا اگر این محصولات نازک باشند به سادگی تغییر حالت می دهند.

سرویس های مسی

این نوع محصولات نام آشنا و قدیمی می توانند حرارت را بصورت یکنواخت توزیع کنند و از قدیم هم در مطبخ خانه های ما بوده اند.

قابلمه های پیرکس

خب یکی از بهترین و بهداشتی ترین گزینه ها که در هنگام طبخ هیچ مونومر و ماده زیان باری از آنها رها نمی شود جنس پیرکس و شیشه ای است.از نقاط ضعف این کالا می توان به شکسته شدن در صورت شوک دمایی اشاره کرد.

سرویس های لعابی

این محصولات برای پختن برنج و از این قبیل غذاها مناسب نیستند و توصیه می شود از آنها برای پختن غذاهای آبدار در دماهای پایین استفاده گردد.

 

خرید جدیدترین و بهترین مدل های سرویس قابلمه  

 

در مطالب امروز دقیق شو سعی کردیم به انواع مختلف قابلمه های موجود در بازار بپردازیم و نقاط ضعف و قوت آنها را مورد بررسی قرار دهیم تا شما با چشمانی باز و خیالی آسوده دست به انتخاب بهترین گزینه بزنید. به شما عزیزان مطالعه پرفروشترین مدلهای سرخ کن، زودپز برقی و غیر برقی و سرویس چاقو را پیشنهاد می کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *