منوی دسته بندی

معرفی گوشی موبایل گلکسی A73 سامسونگ و مقایسه با رقبا

√ معرفی گلکسی A73 سامسونگ

امروز قصد داریم تا یکی از محبوب ترین و پرفروشترین مدل های گوشی موبایل شرکت سامسونگ را به شما دوستان معرفی کنیم. گوشی موبایلی که طبق اعلام شرکت سامسونگ میان رده محسوب می شود اما در بسیاری از موارد عملکردی بسیار نزدیک به گوشی های پرچمدار برندهای مختلف موجود در بازار دارد و از این نظر کاملا در قواره یک مدعی می باشد.

آن هم گوشی موبایلی نیست جز گلکسی A73 سامسونگ مدل Galaxy A73 5G دو سیم کارت با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت.

توجه داشته باشید گوشی موبایل گلکسی A73 سامسونگ در دو نسخه ویتنامی و هندی به بازار عرضه شده است و این مدلی که قرار است در این بخش از دقیق شو آن را به شما معرفی کنیم نسخه ویتنامی آن می باشد.

همچنین در ادامه مطلب تعدادی از گوشی های موبایل از برندهای مختلف که می توانند از نظر مشخصات فنی با گلکسی A73 سامسونگ رقابت کنند را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما بتوانید از بین گلکسی A73 سامسونگ و دیگر مدل های پیشنهادی، متناسب با نوع نیاز و میزان بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید بهترین انتخاب را داشته باشید. پس تا آخر همراه ما باشید.

لازم بذکر است شما می توانید با کلیک بر روی دکمه ها و تصاویر ضمن مشاهده عکس های بیشتر، قیمت روز و مشخصات مدل مدنظرتان اقدام به خرید آن کنید.

گوشی موبایل گلکسی A73 سامسونگ مدل Galaxy A73 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام اصل

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A73 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

گلکسی A73 سامسونگ با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت و بصورت دو سیمکارت در 17 مارچ 2022 میلادی به بازار جهانی معرفی گردید و بعد از مدتی با تولیدات انبوه به بازار عرضه شد. این گوشی علاوه بر شبکه های ارتباطی 2G- 3G- 4G شبکه جدید و بروز 5G را هم پشتیبانی می کند که به محض آماده سازی زیر ساخت های مربوط به این شبکه فناوری پیشرفته، در ایران قابل استفاده خواهد بود.​

این محصول نسخه ویتنامی گلکسی A73 سامسونگ می باشد که کیفیت و طبعیتا قیمت بالاتری نسبت به نسخه هندی نیز دارد. ​

رزولوشن 2400*1080 و فناوری صفحه نمایش سوپر آمولد پلاس سبب شده تا یک صفحه نمایش فوق العاده باکیفیت را در اختیار داشته باشید و از وضوح بالای آن لذت ببرید. ​

قاب جلو از جنس شیشه و قاب پشتی از جنس پلاستیک می باشد که البته بوسیله CORNING GORILLA GLASS نیز محافظت می شود. وزن 181 گرمی گلکسی A73 سامسونگ سبب شده تا حتی در ساعت های طولانی مدت استفاده، کاربر دچار خستگی نشود که موضوع بسیار مهمی است و بخوبی در این گوشی رعایت شده است.​

پردازنده‌ی مرکزی ۴x Kryo ۶۷۰ + ۴x Kryo ۶۷۰ در کنار رم 8GB و تراشه Qualcomm SM۷۳۲۵ Snapdragon ۷۷۸G ۵G Chipset و پردازنده مرکزی ADRENO 642L سبب شده تا در اجرای سنگین ترین بازی ها و برنامه های گرافیکی مثل آب خوردن عمل کند و چیزی از یک پرچمدار کم نداشته باشد. ​

گیمرهای عزیز با خیالی راحت می توانند بازی هایی مانند آسفالت 9 و کال آف دیوتی را روی گلکسی A73 سامسونگ نصب کرده و با خیالی راحت، بدون لگ و با رزولوشنی فوق العاده بازی کنند و لذت ببرند. یکی از مهمترین نقاط قوت این گوشی موبایل میان رده سامسونگ دوربین آن می باشد.​

در پشت گوشی 4 عدد دوربین وجود دارد که دوربین اصلی با رزولوشن 108 مگاپیکسل عهده دار ثبت تصاویر شگفت انگیز و با جزئیات دقیق است. البته 3 عدد دوربین با رزولوشن های 12، 5 و 5 مگاپیکسلی در ثبت هر چه بهتر تصاویر دوربین 108 مگاپیکسلی را یاری می کنند. ​

در جلوی گوشی موبایل گلکسی A73 سامسونگ هم یک عدد دوربین با رزولوشن 32 مگاپیکسل برای ثبت تصاویر باکیفیتِ سلفی تعبیه شده است. اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و عملکرد خوب و سریعی در تشخیص دارد.​

باتری گلکسی A73 سامسونگ از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت می باشد که با هر بار شارژ تا ساعت های زیادی می توانید برای بازی کردن، وبگردی، مشاهده فیلم و انجام کارهای روزمره روی آن حساب کنید. ​

همچنین شرکت سامسونگ این گوشی موبایل میان رده خود را به فست شارژ با توان 25 وات تجهیز کرده است تا در زمان کاربر صرفه جویی گردد و در اسرع وقت بتوان آن را شارژ کند. ظرفیت گلکسی A73 سامسونگ 256 گیگابایت می باشد که ظرفیت بسیار زیادی برای ذخیره سازی انواع مختلف فایل ها می باشد.​

بسیاری از گوشی های حتی هم رده گلکسی a73 سامسونگ شاید با پر شدن نصف فضای ذخیره سازی شان هنگ بکنند. شواهد نشان می دهد اما این گوشی حتی با پر شدن بخش قابل توجهی از فضای ذخیره سازی بدون کاهش سرعت، هنگ کردن و اختلال در اجرای برنامه به کار خود ادامه می دهد و از این حیث عملکردی کم نقص از خود نشان داده است.​

البته این گوشی با داشتن شیار کارت حافظه micro SD به شما اجازه می دهد تا در صورت تمایل بتوانید ظرفیت حافظه آن را ارتقا دهید. ​

لازم بذکر است شما می توانید با کلیک بر روی تصویر فوق، گوشی موبایل گلکسی A73 سامسونگ را همین حالا و بصورت آنلاین در سه رنگ مختلف همراه با 18 ماه گارانتی معتبر سفارش دهید.​

پرسش و پاسخ های مربوط به گلکسی A73 سامسونگ

وزن
۱۸۱ گرم
اندازه
۶.۷ اینچ
رزولوشن
۱۰۸۰×۲۴۰۰
زمان معرفی
۱۷ مارچ ۲۰۲۲
دسته ‌بندی
میان رده

گوشی موبایل شیائومی مدل 11T Pro 2107113SG 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

خب یکی از گوشی های موبایلی که می توان از آن بعنوان رقیب قدرتمند گلکسی A73 سامسونگ نام برد بدون شک گوشی موبایل شیائومی مدل 11T RPO 2107113SG 5G دو سیم‌ کارت با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت می باشد که در 15 سپتامبر 2021 به بازار جهانی معرفی شد.

این گوشی قدرتمند شیائومی که تا به امروز فروش خوبی را تجربه کرده و موفق شده رضایتمندی 84 درصدی مشتریان را به ثبت برساند دارای مشخصاتی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

این گوشی میان رده شرکت شیائومی با داشتن مشخصات فنی فوق العاده حس و حال یک گوشی پرچمدار را به شما القا می کند و از این حیث کم نظیر است. فریم گوشی موبایل شیائومی مدل 11T RPO 2107113SG 5G از جنس آلومینیوم می باشد.

قابهای جلو و عقب در جهت زیبایی بیشتر از جنس شیشه در نظر گرفته شده اند که البته بوسیله VICTUS CORNING GORILLA GLASS بخوبی محافظت می شوند.

این محافظ سبب شده تا این قسمت حساس گوشی موبایل تا حد زیادی در برابر ایجاد خش و شکستگی مقاوم گردد.

استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno ۶۶۰ GPU و تراشه Qualcomm SM۸۳۵۰ Snapdragon ۸۸۸ ۵G (۵ nm) Chipset در کنار رم 12GB سبب شده است تا از نظر گرافیکی و قدرت اجرای بازی کاملا پا به پای گوشی های پرچمدار حرکت کند و شما در حین اجرای سنگین ترین برنامه ها شاهد هنگ و یا لگ نباشید.

استفاده از پردازنده 5 نانومتری در گوشی موبایل 11T RPO 2107113SG 5G باعث کاهش مصرف انرژی شده است که ویژگی متمایز کننده ای با سایر رقبا محسوب می شود.

نسخه بلوتوث 5.2 به شما اجازه می دهد تا اتصال مطمئن تر و با کمترین قطعی را هنگام اتصال به گجت هایی مانند هدفون تجربه کنید. دوربین گوشی موبایل شیائومی مدل 11T RPO 2107113SG 5G هم یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی بعنوان یک میان رده محسوب می شود.

سه عدد دوربین در پشت گوشی 11T RPO 2107113SG 5G وظیفه به ثبت رساندن تصاویر باکیفیت و در شان این میان رده قدرتمند شیائومی را بر عهده دارند.

یک دوربین با رزولوشن 108 مگاپیکسل در کنار دو عدد دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی این وظیفه را بخوبی انجام می دهند. شما می توانید با این دوربین فوق العاده، تصاویر بی نظیری را به ثبت برسانید.

در قسمت جلوی گوشی 11T RPO 2107113SG 5G هم یک دوربین با رزولوشن 16 مگاپیکسل برای ثبت تصاویر باکیفیت سلفی در نظر گرفته شده است. باتری گوشی موبایل شیائومی مدل 11T RPO 2107113SG 5G از نوع لیتیوم _ پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که البته به فست شارژ 120 واتی تجهیز شده است.

فست شارژ 120 واتی سبب شده تا شما بتوانید تنها در مدت زمان کوتاه 17 دقیقه باتری کاملا خالی را صد در صد شارژ کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل 11T RPO 2107113SG 5G دارای ظرفیت 256 گیگابایت برای ذخیره سازی انواع مختلف فایل ها می باشد. همچنین باید در نظر داشته باشید که این گوشی برخلاف موبایل گلگسی A73 سامسونگ فاقد قابلیت دریافت کارت حافظه جهت ارتقا حافظه می باشد.

وزن گوشی 11T RPO 2107113SG 5G حدودا 204 گرم است و از این نظر کمی سنگین تر از گوشی موبایل گلکسی A73 سامسونگ 181 گرمی می باشد که این وزن بیشتر، احتمالا بخاطر استفاده از فریم آلومینیومی می باشد.

این گوشی شرکت شیائومی دارای گواهینامه IP53 است و تا حد زیادی در برابر آب و خیس شدن مقاوم شده است.

با این مشخصات فنی فوق العاده شاید بی راه نباشد که به گوشی موبایل شیائومی مدل 11T RPO 2107113SG 5G لقب قاتل پرچم دار را داده باشند.

تا به امروز نظرات بسیار زیادی در خصوص این گوشی به ثبت رسیده است که در راستای انتخاب درست و قبل از نهایی کردن سفارش می توانید آنها را مطالعه فرمایید.

همچنین شما می توانید هم اکنون با کلیک بر روی تصویر بالا گوشی 11T RPO 2107113SG 5G را در سه رنگ مختلف سفارش داده تا در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

پرسش و پاسخ های مربوط به گوشی موبایل شیائومی مدل 11T Pro 2107113SG 5G

وزن
۲۰۴ گرم
اندازه
۶.۶۷ اینچ
دسته ‌بندی ‌
میان‌رده
مقدار RAM
12GB
حافظۀداخلی
256GB

گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 20 Pro XT2153 -1 دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

سومین گوشی موبایلی که قرار است در این بخش بعنوان رقیب جدی موبایل گلگسی A73 سامسونگ معرفی کنیم گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 20 Pro XT2153 – 1 دو سیم‌ کارت با ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت می باشد.

این گوشی که در 29 جولای 2021 میلادی معرفی و به بازار عرضه شد تا به امروز با استقبال بسیار خوب کاربران مواجه شده و فروش خوبی را تجربه کرده است.

همچنین در زمینه جلب رضایت مشتری بسیار موفق عمل کرده و درصد رضایتمندی 89 درصدی را به ثبت رسانده است. همراه ما باشید تا با دیگر مشخصات و نقاط قوت و ضعف این گوشی موبایل آشنا شوید.

در ساخت بدنه گوشی موبایل Edge 20 Pro موتورولا، متریال بکار گرفته شده کاملا مشابه یک پرچمدار می باشد. فریم آلومینیومی و قاب های شیشه ای در قسمت جلو و پشت، بدنه این گوشی شیک را تشکیل می دهند که البته قاب های جلو و عقب با محافظ CORNING GORILLA GLASS5 محافظت می شوند.

Edge 20 Pro موتورولا از معدود گوشی های میان رده ای است که بدنه ای کاملا مشابه گوشی های پرچمدار دارد.

نکته حائز اهمیت در خصوص این موبایل این است که علی رغم استفاده از فریم آلومینیومی وزنی معادل 185 گرم دارد که وزن ایده آلی محسوب می شود و شما را در استفاده های طولانی مدت خسته نخواهد کرد.

در واقع شما با خرید گوشی موبایل Edge 20 Pro موتورولا، کیفیت، زیبایی و راحتی را با هم در اختیار خواهید داشت. فناوری صفحه نمایش OLED با رزولوشن 2400*1080 با تراکم 385 پیکسل بر اینچ وضوح تصویر بالایی را به شما ارائه می کند.

علاوه بر اینکه نوع طراحی ناچ و اینفینیتی O آن را جذاب تر و محبوب تر کرده است. بکارگیری رم 12 گیگابایتی و استفاده از تراشه Qualcomm SM۸۲۵۰ – AC Snapdragon ۸۷۰ ۵G Chipset در کنار پردازنده گرافیکی ADRENO650 سبب شده تا Edge 20 Pro موتورولا به راحتی آب خوردن بازی های خفن و بروز را با رزولوشن بالا اجرا کند و گزینه ای عالی برای گیم پلی محسوب شود.

سه عدد دوربین در پشت گوشی Edge 20 Pro موتورولا وظیفه ثبت تصاویر باکیفیت بالا را بر عهده دارند. دوربین اصلی با رزولوشن 108 مگاپیکسل اصلی ترین وظیفه را بر عهده دارد که البته دو دوربین دیگر با رزولوشن های 16 و 8 مگاپیکسل دوربین اصلی را پشتیبانی می کنند.

در مقایسه دوربین گوشی Edge 20 Pro موتورولا با گلکسی A73 سامسونگ شاید بتوان بدلیل زوم 5 برابری اپتیکال نمره بالاتری به گوشی شرکت موتورلا داد.

زوم اپتیکال به گونه ای است که اجازه می دهد زوم کنید بدون اینکه از کیفیت آن کاسته شود.

در قسمت جلوی گوشی موبایل Edge 20 Pro موتورولا یک دوربین با رزولوشن 32 مگاپیکسل وظیفه ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد که برای میان رده ای با این قیمت کاملا مناسب بنظر می رسد.

اندروید این گوشی نسخه 11 می باشد که در صورتی که موفق به آپدیت به آندروید 12 نشدید می توانید برای به روزرسانی، با استفاده از قند شکن لنترن(فانوس) این کار را انجام دهید. باتری گوشی موبایل Edge 20 Pro موتورولا 4500 میلی آمپر ساعت است که با هر بار شارژ مدت زمان زیادی شما را یاری خواهد کرد.

همچنین پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی امکان شارژ 0 تا 100 این گوشی را در کمتر از یک ساعت فراهم کرده است. بدلیل استفاده از متریال درجه 1 و باکیفیت، این گوشی تا حدی در برابر رطوبت و قطرات آب مقاوم شده است.

شما می توانید همین حالا بصورت آنلاین گوشی موبایل Edge 20 Pro موتورولا را در سه رنگ مختلف همراه با گارانتی 18 ماهۀ معتبر سفارش دهید و از امکانات فوق العاده آن لذت ببرید.

پرسش و پاسخ های مربوط به گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 20 Pro XT2153-1
وزن
۱۸۵ گرم
اندازه
۶.۷ اینچ
نسبت تصویر
۱۹.۵:۹
حافظه داخلی
256GB
مقدار RAM
12GB

گوشی موبایل آنر مدل 70 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

چهارمین گوشی که قرار است به عنوان رقیب گلکسی a73 سامسونگ در این بخش به شما معرفی کنیم محصولی از شرکت آنر یعنی آنر 70 با ظرفیت 256GB و رم 8GB می باشد.

آنر 70 یکی از محبوب ترین و البته قدرتمندترین گوشی های میان رده این برند نام آشناست که رقیبی جدی برای گلکسی A73 سامسونگ محسوب می شود. این گوشی موبایل دارای مشخصاتی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

با توجه به اینکه کمپانی آنر گوشی های قدرتمند با قیمتی منصفانه و طراحی های بی نظیر تولید و روانه بازار می کند در بین کاربران محبوبیت بسیار بالایی دارد. همچنین بدلیل جدا شدن این برند از شرکت هوآوی دیگر تحریمی متوجه آن نمی باشد و با خیالی راحت می توانید از امکانات گوگل استفاده کنید.

آنر 70 در 30 می 2022 میلادی معرفی و در دوم ژوئن به بازار عرضه شد. رم 8 گیگابایتی، در کنار استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپدارگون 778G شرکت کوالکام و پردازنده گرافیکی پرقدرت ADRENO 642L نشان از قدرت بالای این محصول در اجرای برنامه های سنگین دارد و می توان گفت گزینه ای مناسب برای گیمرها می باشد.

از آندروید نسخه 12 و بلوتوث 5.2 در این گوشی استفاده شده است و علاوه بر شبکه های معمول؛ فناوری ارتباطی 5G را هم پشتیبانی می کند. در قسمت پشت گوشی سه عدد ماژول دوربین به شکلی خاص، زیبا و منحصر بفرد در درون دو دایره تعبیه شده اند.

دوربین اصلی آنر 70 از نوع واید همراه با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و با رزولوشن 54 مگاپیکسل می باشد. یک عدد دوربین با رزولوشن 50 مگاپیکسل با لنز اولتراواید با پوشش 122 درجه و یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق دوربین اصلی را پوشش می دهند.

دوربین جلو هم با رزولوشن 32 مگاپیکسل وظیفه ثبت تصاویر سلفی را بر عهده دارد و البته فیلمبرداری دوربین سلفی به لرزش گیر الکترونیکی مجهز شده است تا فیلم های باکیفیت تری را بتوانید بگیرید.

در مقایسه دوربین آنر 70 با گوشی موبایل گلکسی A73 سامسونگ با قاطعیت می توان گفت که گوشی شرکت سامسونگ دست برتر را دارد.

باتری آنر 70 دو سیمکارت| 4800 میلی امپر ساعت می باشد و به شارژ سریع با توان 66 وات مجهز شده که در زمان بسیار کمی می توانید باتری کاملا خالی را فول شارژ کنید.

شما می توانید همین حالا با کلیک بر روی تصویر فوق آنر 70 را در سه رنگ مشکی، نقره ای و آبی یخی همراه با 18 ماه گارانتی معتبر سفارش دهید و از امکانات فراوان آن لذت ببرید.

پرسش و پاسخ های مربوط به گوشی موبایل آنر 70
اندازه
6.67
سیستم عامل
Android 12
صفحه‌نمایش
OLED
وزن
۱۷۸ گرم
معرفی
30می2022

امیدواریم این بخش از دقیق شو مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم با معرفی گلگسی A73 سامسونگ و دیگر رقبای هم رده و ارائه نکاتی در خصوص خرید این محصول؛ شما را یک قدم به خرید هوشمندانه نزدیک تر کنیم. به شما عزیزان مطالعه راهنمای خرید: آیفون 14 + مقایسه با دیگر رقبا، بهترین گوشی های 10 تا 15 م- ت، بهترین گوشی های 8 تا 10 م- ت، بهترین گوشی های 6 تا 8 م- ت و بهترین موبایل های برند شیائومی را پیشنهاد می کنیم.

‫2 نظر

  • علی اصغر مونسان

    ممنون از مقاله خوبتون

    24 مرداد 1402 در 20:31
    • مدیروب

      خواهش می کنم. خوشحالیم که مورد پسند بوده

      25 مرداد 1402 در 08:40

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *