منوی دسته بندی

جوانسازی پوست با روش های کاملا طبیعی و موثر

شاید اگر بگوییم داشتن یک پوست صاف و بی نقص آرزوی هر کسی است گزافه نگفته باشیم. روش های زیادی برای رسیدن به این مهم وجود دارد. بسیاری از افراد به دنبال راهکارهای عملی برای دستیابی به پوستی جوان، صاف و کشیده هستند. شاید مهمترین فاکتورها برای داشتن پوستی صاف و شفاف سبک زندگی، کاهش استرس و تغذیه سالم و درست باشد. ما امروز در این بخش از دقیق شو قصد داریم تا شما عزیزان را با راهکارهای طبیعی و مقرون صرفه جوانسازی پوست آشنا کنیم. 

این روش ها را شما می توانید با هزینه ای بسیار کم در منزل انجام دهید که از نظر اقتصادی در مقایسه با روش های دیگر بسیار بصرفه و کم خرج خواهد بود. شما با انجام این روش های بسیار ساده می توانید پوست خود را به مرور و با گذشت زمان بسیار بهتر و زیباتر از قبل کنید. تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا با این روش ها آشنا شوید.

1- جوانسازی پوست به کمک سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از اسیدهای مفید است و می تواند به جوانسازی پوست کمک زیادی کند. سرکه با لایه برداری و تنظیم PH پوست شما را شفاف و زیباتر می کند. شما می توانید یک قاشق سرکه سیب را با یک قاشق گلاب مخلوط کرده و روزانه با دستمالی نرم بر روی پوست بخصوص نقاط آسیب دیده و لکه دار بمالید. برای اثر گذاری هر چه بهتر اجازه دهید این ترکیب بمدت 20 دقیقه روی پوست شما باقی بماند.

2- جوانسازی پوست به کمک آلوئه ورا

این گیاه مفید و پرخاصیت علاوه بر داشتن خاصیت دارویی، بصورت خوراکی مصرف می شود و این روزها تقریبا همه با خواص آن کم و بیش آشنا هستیم. این گیاه با داشتن اسیدهای آمینه خاصیت ضدباکتریایی قوی ایجاد می کند. 

همچنین پوست شما را مرطوب، جوان و سرحال نگه می دارد و از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می کند. برای دستیابی به این ترفند خانگی و کم خرج کافیست تا به عطاری های سطح شهر و یا فروشگاه های آنلاین مراجعه کرده و برگ های تازه گیاه آلوئه ورا را خریداری کنید. برگ های گیاه آلوئه ورا را برش زده و ژل درون آن را استخراج کنید. 

ژل را بر روی پوست صورت و نقاط آسیب دیده بمالید. برای حصول بهترین نتیجه اینکار را بصورت روزانه انجام دهید و اجازه دهید تا ژل آلوئه ورا بمدت 30 دقیقه روی پوست شما بماند. با توجه با اینکه برگ های این گیاه بزرگ است و احتمالا شما ژل زیادی از آن استخراج می کنید بهتر است اضافه ژل را در جایی خنک و برای استفاده روزهای بعد نگهداری کنید.

3- داشتن پوستی صاف و زیبا با کمک زاج سفید

پودر زاج سفید با داشتن خواصی همچون آنتی اکسیدان و ضدالتهاب می تواند به کمک پوست شما بیاید و پوست شما را از وجود آکنه و جوش پاکسازی کند و البته از پوست در برابر اشعه نور خورشید محافظت کند. خب برای اینکه بتوانید این پودر مفید و کارامد را روی پوست خود بمالید پیشنهاد می شود آنرا با عسل ترکیب کنید. عسل علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا این پودر براحتی روی پوستتان قرار بگیرد خواص فراوانی دارد که به برخی از آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد. 

پیشنهاد می شود از این ترکیب بصورت روزانه استفاده کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. هر بار پودر زاج سفید را با مقداری عسل مخلوط کرده و بر روی پوست خود بمالید. بهتر است تا این محلول بمدت 20 دقیقه روی پوست شما باقی بماند تا اثر گذاری بیشتری داشته باشد.

4- جوانسازی پوست به کمک ترکیب روغن نارگیل و روغن کرچک

ترکیب این دو روغن با هم و ماساژ آن روی پوست می تواند پوست را احیا و به جوانسازی پوست کمک نماید. این دو روغن با داشتن خاصیت هایی از جمله: مرطوب کنندگی، آنتی اکسیدان و ضدالتهاب در بازه زمانی کوتاه می تواند دستاورهای مفیدی در راستای سلامت و شفافیت پوست برای شما به ارمغان بیاورد. 

شما می توانید به دو روش از این ترکیب استفاده کنید. در روش اول روغن نارگیل و روغن کرچک را با هم مخلوط کرده و قبل از خواب شب بر روی پوست خود بمالید تا بخوبی روی پوست شما اثر بگذارند. پیشنهاد می شود برای اثر گذاری هر چه بهتر قبل از استفاده از این ترکیب پوست خود را با صابون بشویید و کامل خشک کنید. 

در روش دوم قبل از اینکه از این ترکیب استفاده کنید می توانید بخور دهید زیرا انجام این کار به باز شدن منافذ پوستی مسدود شده کمک می کند. باز شدن منافذ پوستی به اثر گذاری هر چه بهتر این محلول کمک خواهد کرد. پس در صورت امکان حتما قبل از استفاده بخور دهید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

5- جوانسازی پوست به کمک روغن رزهیپ

این روغن علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی و ضدالتهابی می تواند به بازسازی و جوانسازی پوست شما کمک زیادی کند. بهتر است قبل از استفاده از این روغن صورت خود را شسته و خشک کنید. بهترین زمانی که شما می توانید از خواص این روغن بهره مند شوید شب قبل از خوابیدن می باشد. 

سه تا چهار قطره از آن را روی پوست بخصوص نقاط آسیب دیده بمالید و ماساژ دهید تا خوب جذب پوستتان شود. مطمئن باشید که در زمان کوتاهی تاثیرات مثبت آن را خواهید دید. توجه داشته باشید استفاده از این روغن را هر شب ادامه دهید.

6- با روغن بادام جوان تر از سن خود باشید

روغن بادام هم یکی دیگر از روغن هایی است که استفاده مداوم از آن می تواند شما را جوان تر از سن شناسنامه ای نشان دهد. این روغن با داشتن خاصیت مرطوب کنندگی قوی و از بین بردن جای زخم های خفیف یکی از محبوبترین روش های خانگی جوانسازی پوست محسوب می شود. 

برای استفاده چند قطره از آن را در دستانتان بریزید و بر روی پوستتان ماساژ دهید تا خوب جذب شود. بهتر است اینکار را هر شب و قبل از خواب تکرار کنید.

7- جوانسازی پوست با چای سبز

یکی دیگر از مواد طبیعی که می تواند به جوانسازی پوست شما کمک زیادی بکند چای سبز است. چای سبز با داشتن خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی جوش و آکنه را از بین می برد و پوست شما را تمیز میکند علاوه بر اینکه از پوست شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت خواهد کرد. شما می توانید چای سبز را هم بصورت نوشیدنی میل کنید و هم بصورت موضعی استفاده کنید. 

برای استفاده بصورت موضعی کافیست تا ابتدا چای سبز را دم کرده و سپس اجازه دهید تا خنک شود. سپس آن را درون قالب یخ ریخته و به درون فریزر انتقال دهید تا یخ بزند. یخ های حاوی چای سبز را روی پوستتان ماساژ دهید تا مواد آن از طریق منفذهای پوستی وارد پوست شما شود. این روش را بصورت روزانه ادامه دهید. 

دقت داشته باشید این روش یک روش کم هزینه و قطعی است اما برای بدست آمدن نتیجه مطلوب باید آن را بصورت مستمر انجام دهید. لازم بذکر است در روش موضعی بدلیل اینکه شما چای سبز را بصورت مستقیم بر روی نقاط آسیب دیده قرار می دهید اثرگذاری بیشتری نسبت به خوردن آن دارد.

8- سیر ماده ای با خاصیت جوانسازی پوست

سیر یکی دیگر از مواد طبیعی ست که در جوانسازی پوست موثر است و ضدچروک می باشد. سیر با داشتن موادی همچون منگنز، ویتامین ب6، ویتامین ث، سلنیوم، فیبر، پتاسیم، فسفر، کلسیم و کربوهیدرات به جوانسازی پوست کمک زیادی می کند و پیری پوست را به شکل قابل توجهی به تاخیر می اندازد به شرط اینکه به صورت مستمر در وعده غذایی و یا بصورت موضعی استفاده شود. 

علاوه بر اینکه خوردن سیر می تواند به کاهش کلسترول، از بین بردن بیماری های گوارشی، تنظیم قند خون، استحکام استخوان ها، کاهش بیماری های قلبی و عروقی، تنظیم فشار خون، کاهش ابتلا به سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی کند. از خواص خوراکی سیر که بگذریم شما می توانید یک حبه سیر را خرد و یا چرخ کنید و آن را روی لکه، جوش، آکنه و مشکلات پوستی خود قرار دهید. بهتر است اینکار را هر روز انجام دهید و هر بار اجازه دهید بمدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند تا اثر گذاری مطلوبی داشته باشد.

9- عسل یک جاذب رطوبت عالی

عسل بدلیل داشتن خاصیت جاذب رطوبت پوست را نرم و مرطوب می کند و همچنین برای درمان سوختگی، اگزما، جوش و آکنه گزینه ای مناسب محسوب می شود. برای اثرگذاری هر چه بهتر این ماده شما می توانید یک قاشق عسل را با یک قاشق دارچین مخلوط کرده تا یک ترکیب معجزه آسا بدست آورید. 

این ماده را هفته ای دو بار بر روی پوست صورت و قسمت های مدنظرتان بمالید و اجازه دهید تا بمدت 30 دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

10- آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با داشتن مقادیر زیادی لیکوپین و ویتامین سی که یک آنتی اکسیدان است خاصیت ضدپیری دارد و از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید و رادیکال های آزاد مراقبت و محافظت می کند. شما می توانید آب گوجه فرنگی را بگیرید و با پنبه بر روی صورتتان بمالید و یا آن را له کرده و بر روی صورت خود قرار دهید. در هر دو صورت بهتر است بمدت 20 دقیقه روی پوست صورت باقی بماند و بعد با آب بشویید. این کار را روزی یک مرتبه تکرار کنید و بعد از گذشت دو هفته آن را به هر 4 تا 5 روز یکبار کاهش دهید. بدون شک با گذشت زمان تاثیرات این روش را خواهید دید و متوجه می شوید که وضعیت پوستتان نسبت به قبل از این روش چقدر تغییر کرده است.

11- جوانسازی پوست با آب برنج

یکی دیگر از مواردی که می تواند در جوانسازی پوست به شما کمک کند آب برنج است. این ماده خوراکی و خوش بو با داشتن انواع مختلف ویتامین و مواد معدنی لایه برداری و لیفتینگ پوست را بخوبی انجام می دهد. دقیقا همان مراحل که برای پختن برنج انجام می دهید را انجام دهید اما آب آن را دور نریزید. آب برنج را درون بطری ریخته و تا 24 ساعت کنار بگذارید. بعد از گذشت یکروز با دستمال یا پنبه آب برنج را بر روی صورت خود بمالید و ماشاژ دهید و اجازه دهید تا مدت 30 دقیقه روی پوست صورت باقی بماند. برای بدست آمدن بهترین نتیجه بهتر است هر روز این کار را تکرار کنید.

جوانسازی پوست با روش های طبیعی بهتر است یا بوتاکس و تزریق ژل

جوانسازی پوست با استفاده از روغن و مواد گیاهی هیچگونه عوارضی ندارد و استفاده از این روش ها بدون شک پوست شما را جوان تر و شفاف تر می کند. استفاده از روش هایی مانند تزریق ژل و بوتاکس حتما باید با مشورت پزشک متخصص پوست و مو انجام شود. بوتاکس می تواند عوارضی همچون: درد هنگام بلع، گردن درد، افتادگی پلک، خشکی چشم و التهاب چشم را ایجاد کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا حد امکان از روش های ارگانیک استفاده کنید تا دچار مشکلاتی از این قبیل نشوید.

امیدواریم این بخش از دقیق شو مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم با معرفی تعدادی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست و بیان مهمترین خواص آنها، شما را یک قدم به رفع مشکلات پوستی نزدیک تر کنیم. به شما عزیزان مطالعه مقاله هایی با عنوان راهنمای خرید: پرفروشترین مدلهای کرم ترمیم کننده، بهترین مدلهای کرم ضدآفتاب، معرفی ورزش های هوازی با چربی سوزی بالا، پرفروشترین مدل های کرم لایه بردار، بهترین مدل های کرم ضد چروک و باکیفیت ترین مدلهای کرم روشن کننده را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *