منوی دسته بندی

باطری ماشین – خرید بهترین مدلهای باطری ماشین ارزان قیمت و پرفروش

باطری ماشین در واقع منبع ذخیره برق در خودرو است. وظیفه باتری خودرو انتقال نیروی الکتریکی به قسمت های که به برق نیاز دارند «قطعات الکتریکی» نیز میباشد. از اینرو انتخاب صحیح و درستِ این محصول که مناسب خودرو شما باشد بسیار حائز اهیمت خواهد بود. ما در این بخش از دقیق شو قصد داریم به تمامی نکاتی که باید هنگام خرید باطری ماشین به آن توجه شود اشاره کنیم تا شما عزیران بتوانید با دانستن این نکات، انتخابی دقیق و هوشمندانه داشته باشید.

 

خرید اینترنتی بهترین مدلهای انواع باطری ماشین

 

انواع مختلف باطری ماشین موجود در بازار

در حال حاضر دو نوع باطری ماشین در بازار موجود است.

  • باتری خودرو خشک یا سیلد«اتمی»

  • باتری خودرو تر یا غیر سیلد

 

موارد کلیدی قبل از خرید باتری ماشین

  • باطری ماشین خشک

می توان گفت امروزه اغلب خودورها و کارخانه ها از باطری های خشک یا همان اتمی استفاده می کنند. این نوع بدلیل نداشتن بخارات اسیدی از ایمنی و طول عمر بیشتری برخوردارند. در باتری ماشین خشک نواقص موجود در نمونه های اسیدی برطرف شده است و نوسانات ولتاژی به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است.

در باتری های ماشین قدیمی که می توان گفت در حال منسوخ و از رده خارج شدن می باشند علاوه بر اینکه طول عمر پایین تری نسبت به رقیب خود داشت نیازمند این بود که هر روز سطح الکترولیت آن مورد بررسی و کنترل قرار گیرد.

  • انتخاب باتری ماشین متناسب با آمپر خودرو

هر خودرو دارای حداقل آمپراژ می باشد که توسط شرکت سازنده خودرو مشخص و تعیین گردیده است. شما در هنگام خرید لازم است تا با در نظر گرفتن این موضوع، باطری با آمپر مناسب جهت خودوری خود تهیه نمایید. البته اگر شما علاوه بر قطعاتی که بصورت فابریک بر روی خودرو سوار شده و از منبع برق ماشین شما تغذیه می کنند از وسایلی مانند آمپلی فایر، ساب، باند، اسپیکر قوی و از این دست وسایل که مصرف برق آنها نسبتاً بالاست استفاده می کنید.

 

خرید اینترنتی بهترین مدلهای انواع باتری ماشین

 

بهتر است مواردی که آمپراژ بالاتری به نسبت آمپراژ تعیین شده از سوی شرکت سازنده دارند را انتخاب و خریدرای کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

  • قــیمت باطری ماشین

قیمت باطری ماشین به عواملی بستگی دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

1_ آیا شما باتری ماشین کهنه را در اختیار دارید. خوب است بدانید شما در حال حاضر می توانید با تحویل دادن باتری کهنه و مستعمل خودروی خود در هزینه ها و قیمت تمام شده صرفه جوییِ قابل توجهی کنید.

2_ برند و مارک باطری ماشین در قیمت آن بسیار سهم چشمگیری دارد. بدین صورت که هرقدر شرکت تولیدکننده باطری، مطرح تر و شناخته شده تر باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود. در حال حاضر نمونه هایی که توسط شرکت های کره ای «دلکور» ساخته و تولید شده اند قیمتی به مراتب بالاتر به نسبت برندهای دیگر دارند.

3_ پیشنهاد می شود بدلیل اینکه باتری های خشک یا اتمی معمولا عمر مفید مشخصی دارند و طول عمر نمونه هایِ خارجی و ایرانی زیاد با هم توفیری ندارند از برندهای شناخته شده داخلی استفاده کنید. زیرا بسیار مقرون به صرفه تر خواهند بود. در حال حاضر بدلیل آسیب های شدید زیست محیطی تنها کشورهایی کره جنوبی، ترکیه، ایران و چین در دنیا اقدام به تولید باطری ماشین می کنند. می توان گفت جایگاه ایران در بین کشورهای تولیدکننده از نظر کیفیت، بالاتر از ترکیه و چین قرار می گیرد.

4_ به علت طول عمر بیشتر و مزایای بهتر باطری ماشین نسلِ جدید «باتری خشک» قیمت آنها طبیعتاً بیشتر می باشد.

5_ طبیعتاً مدلهایی از باطری ماشین که آمپراژ بالاتری دارند قیمت بالاتری هم خواهند داشت. باطری هایی با آمپراژ پایین قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه تری دارند.

 

  • انـدازه باطری ماشین

حتماً دقت کنید باطری ماشین خریداری شده دقیقاً مناسب مدل و نوع خودرو شما باشد. اگر هم مجبور به استفاده از نمونه هایی با آمپراژ بالاتر شدید «بعلت استفاده از مواردی مانند ساب و آمپلی فایر و غیره که پیش تر به آنها اشاره شد.» توجه کنید. بهتر است اندازه آن طوری باشد که در محلی که برای آن تعبیه شده براحتی قرار گیرد. چونکه اگر این نکته فراموش شود باتری خریداری شده در محفظه مخصوص قرار نخواهد گرفت و مشکلاتی را بوجود خواهد آورد. برای اطمینان می توانید طول، عرض و ارتفاع باطری ماشین را اندازه گیری نمایید تا با خیالی آسوده اقدام به خرید آن کنید.

 

  • تاریـــــخ تولید باطری ماشین

حتماً توجه کنید که تاریخ باطری ماشین به روز باشد. زیرا علاوه بر تاثیر در طول عمر و راندمان محصول شروع گارانتی و عمر مفید آن از همان تاریخی که بر روی باطری قید شده است محاسبه می گردد.

 

خرید اینترنتی بهترین مدلهای انواع باطری ماشین

 

 

نکات مهم در خصوص خرید باطری ماشین

عمر مفید باطری ماشین خشک از 3 تا 5 سال و عمر مفید باتری های تر حداکثر 2 سال می باشد. حتما دقت داشته باشید که از مکان های معتبر خرید را انجام دهید و به گارانتی توجه داشته باشید. هنگام دریافت برگ گارانتی دقت کنید که گارانتی مهر خورده و معتبر باشد.

 

 

طول عمر باطری ماشین به چه عواملی بستگی دارد

  • آبــــــــ و هـــــوا

باتری های خودرویی که در مناطق گرم و خشک استفاده می شوند عمر کوتاه تری نسبت به مدلهایی که در مناطق سردسیری و یا معتدل از آنها استفاده می شوند دارند. به همین خاطر معمولا شرکت ها، باتری هایی که در مناطق گرمسیری استفاده می شوند را کمتر گارانتی می کنند.

یا زیر بار ضمانت نامه نمی روند. اما برای بهترین راندمان و کاراییِ آنها بهتر است به این نکته توجه کنید و برای خودروهایی که در مناطق سردسیر تردد می کنند از نمونه هایی استفاده کنید که برچسب N بر روی آنها درج شده است. برای خودروهای مناطق گرمسیری هم جهت بهترین راندمان پیشنهاد میگردد از مواردی که بر روی آن برچسب S درج شده است بهره ببرید.

 

  • بــــــرنـد باطری ماشین

برند باتری خودرو در طول عمر آن بی تاثیر نیست و مدل های شناخته شده کره ای از طول عمر بالا و رضایت حداکثری برخوردارند. اما قاعدتاً قیمتِ نسبتا بالاتری دارند که شاید در این وضعیت اقتصادی کمتر کسی به فکر خرید آنها باشد. کما اینکه تفاوت چندان زیادی بین نمونه های ایرانی و کره ای از نظر کیفیت و طول عمر نمی باشد.

 

  • مـــــیزان استفـاده از باطری ماشین

طبیعی است که هرقدر از باطری ماشین بیشتر استفاده گردد عمر مفید آن کوتاه تر می شود. برخی کارشناسان بر این عقیده اند که عملیات باتری به باتری در طول عمر آن تاثیرگذار است. پیشنهاد می گردد سعی کنید کمتر این کار را انجام دهید.

 

خرید اینترنتی بهترین مدلهای انواع باطری ماشین

 

امیدواریم این بخش از دقیق شو مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم با معرفی تعدادی از بهترین و محبوب ترین مدل های باتری ماشین موجود در بازار و ارائه نکاتی در خصوص خرید این محصول؛ شما را یک قدم به خرید هوشمندانه نزدیک تر کنیم. به شما عزیزان مطالعه راهنمای خرید بهترین و پرفروشترین مدلهای رینگ خودرو؛ معرفی باکیفیت ترین مدلهای کمک فنر ماشین و راهنمای خرید بهترین مدل آفتابگیر و چادر ماشین را پیشنهاد می کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *