منوی دسته بندی

کمک فنر خودرو باکیفیت؛ پرفروش و ارزان قیمت + خرید اینترنتی

یکی از حساس ترین و در عین حال مهم ترین اجزا و لوازم یدکی اتومبیل قطعا کمک فنر آن میباشد که فشارهای وارده از سمت زمین را مهار می کند تا به شاسی ماشین ضربه وارد نگردد و از طرفی سبب میشود سرنشینان اتومبیل در هنگام عبور از موانع احساس راحت تری داشته باشند. کمک فنر خودرو در واقع یکی از اجزای اصلی سیستم تعلیق اتومبیل است.

در هنگام عبور از موانع و ناهمواری ها مانند دست اندازها و سرعت گیرهایی که بعضا غیر استاندارد بوده و فشار و خسارت بیشتری به اتومبیل وارد می کنند و یا چاله چوله ها، وارد عمل می شوند و فشار وارد شده از سمت زمین به سوی اتومبیل را مهار کرده و به مرور با توجه به نوع مکانیسم به حالت اولیه بر خواهند گشت تا برای مهار فشارهای بعدی آماده شوند. اگر کمک فنر خودرو خراب باشد و بخوبی کار نکند قطعا خسارت های زیادی به ماشین وارد میگردد که هزینه و استهلاک آن بسیار بیشتر از خرید کمک فنر خودرو خواهد بود. پس یکی دیگر از نکاتی که باید مدنظر داشته باشید تعویض بموقع کمک فنر ماشین بوده که در ادامه به زمان و علائم زمان تعویض اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

در این بخش از دقیق شو قصد داریم در ابتدا تعدادی از بهترین و با کیفیت ترین مدل های کمک فنر خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی کرده و در ادامه به نکاتی در خصوص خرید این محصول اشاره کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. لازم بذکر است شما می توانید با کلیک بر روی دکمه ها و تصاویر ضمن مشاهده عکس های بیشتر، قیمت روز و مشخصات کمک فنر خودرو اقدام به خرید مدل دلخواهتان نمایید.

1- کمک فنر خودرو جلو چپ مدل تی جی5040 مناسب ام وی ام ایکس33

2- کمک فنر خودرو جلو چپ کایابا مدل 6320002 مناسب پراید

نوع مکانیسم و ساز و کار این کمک فنر خودرو از نوع هیدرولیکی است و مناسب جهت استفاده در جلوی ماشین پراید می باشد. کالای مورد نظر محصول اصلی و اورجینال از شرکت مطرح ژاپنی بوده که کیفیت بالایی نیز دارد.

3- کمک فنر خودرو جلو چپ کایابا مدل 6320002 مناسب پژو206 و 207

شرکت کایابا یکی از بزرگترین و معتبرترین کمپانی های ساخت کمک فنر خودرو بوده که کارخانه های متعددی را در اقصی نقاط جهان و در قاره های مختلف تحت کنترل و مدیریت خود اداره می کند. این محصول در یکی از کارخانه های ژاپنی واقع در اسپانیا ساخته شده و دارای اصالت و کیفیت بالایی می باشد که با اطمینان می توانید اقدام به خرید آن کنید.

4- کمک فنر خودرو عقب چپ خودرو مدل 158

کمک فنر ماشین در واقع یکی از اجزای اصلی سیستم تعلیق اتومبیل است که در هنگام عبور از پستی و بلندی ها مثل دست اندازها و سرعت گیرها و یا چاله چوله ها، وارد عمل می شوند و فشار وارد شده از سمت زمین به سوی اتومبیل را مهار کرده و به مرور به توجه به نوع مکانیسم به حالت اولیه بر خواهند گشت تا برای مهار فشارهای بعدی آماده شوند. کمک فنر عقب چپ خودرو مدل 158 مناسب برای رنو ال 90 می باشد و از جنس فولاد منگنز بوده که کیفیت و دوام بالایی دارد. نوع مکانیسم و عملکرد از نوع هیدرواستاتیکی است که از رایج ترین نوع چنین محصولاتی بشمار می رود.

5- کمک فنر خودرو عقب کایابا مناسب ماشین 405 ساخت اسپانیا

6- کمک فنر جلو چپ فرانتک مدل 426304206 مناسب برای پژو 206

7- کمک فنر جلو چپ اویمکس مدل OE1M310 مناسب برای سراتو
8- کمک فنر عقب پی آر ایکس مدل 1409GR مناسب برای پیکان وانت

9- کمک فنر خودرو جلو رنو کد 6001550751 مناسب برای ال90

10- کـمک فـنر عقب کوشاوران کد 829 مناسب برای پراید هاچبک

11- کمک فنر جلو راست سیتکو مدل KJR-p مناسب برای پراید

12- کمک فنر خودرو عقب کی دی اس مدل 03 مناسب برای پراید

کمک فنر خودرو کی دی اس مدل 03 مناسب برای عقب ماشین انواع پراید 131، 132، هاچ بک و صبا می باشد. این محصول ساخت مشترک ایران و کره می باشد و کیفیت بالایی دارد. جنس آن از فولاد بوده و در هنگام عبور از دست اندازها بسیار عملکرد خوبی را نشان می دهد. بررسی نظرات ثبت شده کاربران در خصوص این کمک فنر خودرو نشان از رضایتمندی آنها دارد. شما می توانید هم اکنون با چند کلیک ساده این محصول را خریداری کنید.

13- کـمک فنـر جلو راست عظام مناسب برای تیبا و ریو

14- کمک فنر عظام جلو چپ کد 3037 مناسب برای پراید

15- کمک فنر عقب خودرو عظام مدل 7851 مناسب برای پژو 405

یکی از برندهایی که اخیرا بدلیل کیفیت بسیار خوب محصولاتش شناخته شده و مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است برند عظام می باشد. این شرکت تحت لیسانس ماندو کره می باشد. این محصول سیستم تعلیق خودرو را در بهترین حالت قرار می دهد و ضربات ناشی از ناهمواری های جاده را مهار می کند تا سیستم تعلیق خودروی شما آسیب نبیند. 

کمک فنر عقب خودرو مدل 7851 مناسب برای پژو 405 می باشد و توسط همین برند معتبر روانه بازار شده است. از ویژگی های مهم این کمک فنر خودرو می توان به ساختار تک تیوپ و هیدرولیکی بودن آن اشاره کرد.

16- کمک فنر عقب خودرو مدل NVD مناسب برای پراید

√ راهنمای خرید…

انواع مختلف کمک فنر خودرو

کمک فنر خودرو هیدرواستاتیک یا بادی: ساز و کار و عملکرد این مدل هم به مانند مدلهای روغنی است با این تفاوت که به جای روغن از گازهای مختلفی مانند نیتروژن برای مهار فشار استفاده می گردد.

کمک فنر خودرو روغنی یا هیدرولیکی: رایج ترین و متداول ترین نوع کمک فنر خودرو همین مدل است و عملکرد مناسب و مهندسی شده در این مدل تا حد زیادی ضربه های وارد شده را مهار و خنثی خواهد کرد. این محصول دارای دو محفظه مجزا بوده که در بین دو محفظه سوراخ هایی تعبیه شده است و مکانیسم و عملکرد آن به این صورت است که در هنگام عبور از موانع روغن از محفظه پایینی از طریق سوراخ ها به محفظه بالا پمپاژ می شود و بدین صورت ضربه را خنثی می کند و به مرور به حالت اولیه بازگشته و آماده مهار ضربه بعدی می شود.

کمک فنر خودرو تلسکوپی: می توان گفت مدرن ترین و بهترین نوع کمک فنر خودرو همین مدل است و ساز و کاری شبیه به مدل روغنی دارد با این تفاوت که در پمپاژ روغن از محفظه پایین به بالا سوراخ های بزرگتر و در مسیر برگشت سوراخ های کوچکتر تعبیه شده است که این امر باعث مهار هر چه بهتر شدت ضربه خواهد شد.

نکاتی در خصوص خرید انواع مختلف کمـک فـنر خـودرو

زمان تعویض کمک فنر خودروهمانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم اگر کمک فنر خودرو خراب شود و بخوبی کار نکند قطعا خسارت های زیادی به ماشین وارد خواهد شد که هزینه و استهلاک آن بسیار بیشتر از خرید کمک فنر خودرو خواهد بود. پس تعویض به هنگام این محصول به نفع مالکین خودرو می باشد. در ادامه علائم تعویض کمک فنر خودرو را بررسی خواهیم کرد.

تغییر در ظاهراگر یک سمت خودرو حالت افتادگی و نشست پیدا کند و یا در هنگام عبور از پستی و بلندی ها یک سمت ماشین با تایر درگیر شود و یا صدای غیرعادی به گوش برسد می تواند به منزله علامت زمان تعویض باشد. خوردگی و ساییدگی بیش از حد و غیرعادی لاستیک ها هم می تواند به شما سیگنال تعویض دهد.

خالی کردناگر متوجه شدید که محتویات داخل آن خالی شده و یا به بیرون نشت پیدا کرده باید بدانید به طور قطع زمان تعویض فرا رسیده و نباید لحظه ای آن را به تاخیر انداخت.

عدم کنترلدر حین رانندگی اگر اصطلاحا متوجه فرمان کشی و کشیده شدن خودرو به سمت چپ و راست شدید می تواند یکی از علائم خرابی کمک فنر ماشین باشد. یا اگر در عبور از دست انداز بیش از حالت عادی پایین و بالا شوید باید به فکر نشان دادن آن به متخصص این امر باشید تا اگر نیاز بود در اسرع وقت اقدام به تعویض آن کنید.

تعمیری به جای نوخوب است بدانید برخی از افراد کمک فنرهای فرسوده، مستعمل و مستهلک را خریداری می کنند و آنها را تعمیر کرده و به عنوان کالای نو و آکبند به خریدار می فروشند که عمر مفید این محصولات نسبت به کالاهای اصل و آکبند که در کارخانه تولید شده بسیار پایین تر خواهد بود. برای اطمینان از خرید کالای اصلی و غیر تعمیری توصیه می گردد حتما به مراکز و دفاتر معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید و همچنین در هنگام خرید از پلمپ بودن محصول اطمینان حاصل فرمایید.

خرید اینترنتی یا حضوریدر هنگام خرید حضوری با فروشنده مشورت کنید و حتما دقت داشته باشید که ضمن خرید کمک فنر ماشین اصلی و آکبند کالایی متناسب با مدل خودرو خریداری نمایید. یکی دیگر از موضوعاتی که باید بدان در هنگام خرید توجه شود این است که کمک فنر هر خودرو 4 نوع مختلف است «عقب راست، عقب چپ، جلو راست، جلو چپ» که اغلب بصورت جفتی در اختیار مشتری قرار می گیرد. اگر هم قصد خرید بصورت اینترنتی را دارید با مراجعه به مشخصات فنی و بررسی مدل اتومبیل و نظرات کاربران انتخابی هوشمندانه را تجربه کنید.

امیدواریم این بخش از دقیق شو مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم با معرفی تعدادی از بهترین و باکیفیت ترین مدلهای کمک فنر خودرو و ارائه نکاتی در خصوص خرید این محصول، شما را یک قدم به خرید هوشمندانه نزدیک تر کنیم. به شما عزیزان مطالعه راهنمای خرید بهترین لاستیک خودرو، راهنمای خرید صندلی خودروی کودک و راهنمای خرید بهترین باتری ماشین با قیمت مناسب را پیشنهاد می کنیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *