منوی دسته بندی

ماشین ظرفشویی – خرید بهترین و پرفروشترین مدلهای ماشین ظرفشویی

با پیشرفت علم و تکنولوژی، زندگی انسان روز به روز به سمت مدرنیزه شدن و عجین شدن با تکنولوژی پیش می رود. این امر سبب زندگی راحت تر بشریت شده است. یکی از وسایلی که می تواند کمک شایانی به خانم ها بکند بخصوص زمانی که تعداد زیادی مهمان و ظرف نشسته دارند یک ماشین ظرفشویی مناسب است. شما با خرید این کالا علاوه بر صرفه جویی در وقت و انرژی؛ می توانید ظروف زیادی را در کمترین زمان به بهترین شکل ممکن بشویید.

 

خرید بهترین مدلهای ماشین ظرفشویی

 

چنانچه قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید در این بخش از دقیق شو همراه ما باشید. تا شما را با نکات مهمِ هنگام خرید، نکات مهم در هنگام استفاده از آن و بهترین های این محصول آشنا کنیم.

انواع مختلف ماشین ظرفشویی

  • ماشین ظرفشویی توکار

یکی از محبوب ترین انواع ماشین های ظرفشویی موجود در بازار همین مدل است. کسانی که با کمبود فضا در محیط آشپزخانه روبرو هستند بهتر است این مدل را انتخاب کنند.

به راحتی می توانید این کالا را با دیگر لوازم موجود در آشپزخانه ست کرده و آشپزخانه ای زیبا و مدرن طراحی کنید. بهترین مکان قرارگیری این محصول در آشپزخانه؛ بین کابینت ها و زیر سینک ظرفشویی است.

  • ماشین ظرفشویی رومیزی

یکی از مدل هایی مناسب خانواده های کم جمعیت؛ ماشین ظرفشویی رومیزی است. که از قیمت مناسب تری برخوردار است. بخاطر وزن کم و ابعاد مناسب قابلیت جابه جایی و حمل آسان تری دارد.

بهترین مکانی که می توان برای این محصول در نظر گرفت روی کابینت و کنار سینک می باشد. ظرفیت این مدل برای 4 تا نهایتا 8 نفر در نظر گرفته شده است.

  • ماشین ظرفشویی ایستاده

معروف ترین و شناخته شده ترین نوع ماشین ظرفشویی همین مدل است. که خانواده های پرجمعیت و شلوغ و کسانی که زیاد اهل مهمانی و دور همی هستند. می توانند تعداد زیادی ظرف را به سادگی در کوتاه ترین زمان و در یک نوبت بشویند.

 

خرید بهترین مدلهای ماشین ظرفشویی

 

ظرفیت این مدل برای 12 تا 14 نفر در نظر گرفته شده است. قابیت شست و شوی ظروف، تا تعداد 144 پارچه را دارا می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید ماشین ظرفشویی

  • میزان مصرف و رده انرژی

در مدل های استاندارد و جدید به این ویژگی بیشتر از قبل پرداخته شده است. مهندسین سعی کرده اند تا حد ممکن میزان مصرف انرژی را پایین بیاورند. توصیه می شود دستگاه هایی را انتخاب کنید که رده انرژی آنها بر روی A و بالاتر باشد.

  • زمان شست و شو و برنامه های متنوع

این تکنولوژی باعث می شود تا برای شستن ظروف چرب، نیمه چرب، خیلی چرب و یا فاقد چربی از تایمر مخصوص و متناسب استفاده کنید. تا بهترین نتیجه حاصل شود.

همچنین می توانید برای مثال: ظروف چرب یا نیمه چرب را با برنامه مخصوص خود و ظروفی که فاقد چربی می باشند را با برنامه خاص خود «شست و شوی سریع» بشویید.

  • خدمات پس از فروش

حتما به ضمانت نامه و خدمات پس از فروش ماشین ظرفشویی که یک وسیله برقی و حساس است دقت داشته باشید. تا در صورت خرابی احتمالی بتوانید از تعویض و تعمیر در زمان مقرر گارانتی استفاده کنید. حتما قبل از خرید از دسترس بودن نمایندگی ها و خدمات پس از فروش مجاز اطمینان حاصل کنید.

  • فیلترینگ آب ماشین ظرفشویی

فیلترینگ آب دستگاه باعث می شود دیگر از شر لکه های که بر روی ظروف بعد از شستن باقی می ماند راحت شوید. از طرفی به از بین بردن سریع تر مواد چربی کمک زیادی خواهد کرد.

  • سنسورهای هوشمند

مدل های جدید و پیشرفته ماشین ظرفشویی به این تکنولوژی تجهیز شده اند تا دستگاه بصورت کاملا هوشمند میزان کثیفی ظروف را تشخیص دهد. و بهترین زمان و برنامه را متناسب با میزان کثیفی برای شست و شو و بدست آمدن بهترین نتیجه انتخاب کند.

  • سبد و قفسه ها

قبل از خرید به تعداد و نوع قفسه ها و سبدهای تعبیه شده بر روی ماشین ظرفشویی دقت کنید. تا سبدی متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. سبدهای طراحی شده هر کدام برای قرار گرفتن نوع خاصی از ظروف می باشند که به تفکیک برای چیدن بشقاب؛ لیوان؛ قاشق و… در نظر گرفته شده است.

برخی از مدلهای ماشین ظرفشویی دارای قفسه های قابل تنظیم هستند که با توجه به اندازه ظروف می توانید آنها را تنظیم کنید.

شستن قابلمه و ظروف بزرگ با ماشین ظرفشویی ممکن است؟

اگر قرار است ظروف بزرگ تری مانند قابلمه و ماهیتابه ها را با ماشین ظرفشویی بشویید. حتما به داشتن این ویژگی و عمق مناسب سبد تعبیه شده دقت کنید تا بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

  • مخزن ماشین ظرفشویی

جنس اغلب مخازن ماشین های ظرفشویی از پلاستیک و یا استیل ضد زنگ می باشد. که شما با توجه به میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید دست به انتخاب بزنید. طبیعتا مخزن هایی که از جنس استیل می باشند دارای کیفیت و طول عمر بسیار بیشتر و البته قیمت بالاتری هستند.

  • ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات

در این دروان اپیدمی ویروس کرونا این تکنولوژی ارزش و اهمیت چند برابر دارد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا با قرار دادن میوه و سبزیجات در داخل سبد و یا مخزن تعبیه شده و فشردن دکمه مخصوص ماشین ظرفشویی؛ به راحتی میوه و سبزیجات را کاملا ضدعفونی شده میل نمایید.   

  • میزان مصرف آب

ماشین ظرفشویی با توجه به مخازن و مقدار ظرفیتشان مقدار متفاوتی آب در هر نوبت مصرف می کنند. که شما با مد نظر قرار دادن این موضوع می توانید در هزینه های مصرفی خود صرفه جویی کرده و مدل هایی را خریداری کنید که در این زمینه بهینه شده اند.

 

خرید بهترین مدلهای ماشین ظرفشویی

 

همچنین می توانند علی رغم مصرف آب کمتر نسبت به مدل های قدیمی؛ راندمان بالاتری داشته باشند.

  • فیلتر مواد غذایی

این تکنولوژی به شما امکان می دهد که بدون تمیز کردن ظروف؛ آنها را در سبدهای مخصوص قرار دهید. نحوه مکانیسم این تکنولوژی بدین صورت است که باقی مانده غذا بر روی ظروف با دمای بالا و توسط آسیاب های مخصوص که برای این کار در نظر گرفته شده است خرد شده و به همراه آب؛ از خروجی دستگاه خارج می شوند.

اگر دستگاهی که خریداری می کنید این ویژگی را نداشته باشد حتما لازم است قبل از قرار دادن ظروف در داخل دستگاه؛ غذاهای باقی مانده بر روی ظروف را با دستمال پاک کنید. و از نبودن مواد غذایی بر روی ظروف اطمینان حاصل نمایید.

  • اقتصادی و مقرون به صرفه

مدلی را انتخاب کرده که از تمام ویژگی های آن استفاده کنید. اینطور نباشد که هزینه های بیشتری را در ازای ویژگی های غیرکاربردی که هیچگاه از آنها استفاده نمی کنید پرداخت نمایید.

  • براق کننده

این تکنولوژی که مورد استقبال طیف گسترده ای از مشتریان قرار گرفته است. باعث می شود تا بعد از پایان مرحله شست و شو مایع براق کننده بصورت یکدست و یکنواخت روی ظروف ریخته و درخشندگی و تمیزی آنها را چند برابر نشان دهد.

  • برند دستگاه

پیشنهاد می گردد از مارک ها و برندهای شناخته شده خریداری کنید تا علی رغم هزینه های بیشتر در مقایسه با برندهای متفرقه و غیراستاندارد؛ از طول عمر بیشتر و کیفیت آنها بهره مند شوید. و مطمئن باشید در طولانی مدت این کار به نفع شما خواهد بود و هزینه های بیشتر، به شما برخواهد گشت.

نکات مهم در هنگام کار با ماشین ظرفشویی

1. اگر ماشین ظرفشویی ایستاده خریداری می کنید. توصیه می شود گزینه هایی را در سبد خریدتان قرار دهید که قابلیت شست و شو با نصف ظرفیت یا به اصطلاح نیم شور را داشته باشند. گاهی اوقات شما به اندازه نصف ظرفیت دستگاه، ظرف نشسته دارید و اگر این ویژگی بر روی دستگاه فعال باشد صرفه جویی زیادی در میزان مصرف انرژی و آب خواهید داشت.

2. حتما در زمان مقرر نسبت به تعویض فیلترهای ماشین ظرفشویی اقدام کنید. تا از خرابی و تعمیرات احتمالی پیشگیری کنید. بهتر است حداقل ماهی یک مرتبه این کار را انجام دهید.

3. مطابق با دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی از مقدار مناسب پودر و یا مایع ظرفشویی جهت شست و شو استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید. استفاده کمتر و یا بیشتر از میزان استاندارد و اصولی به ترتیب باعث تمیز نشدن خوب ظرفها و باقی ماندن مازاد مواد تمیز کننده و یا ضدعفونی کننده بر روی ظروف خواهد شد.

4. اگر ماشین ظرفشویی شما دارای ویژگی “نصف ظرفیت یا نیم شور” که به آن اشاره کردیم می باشد. می توانید با ظروف کمتر از حد ظرفیت تکمیلی از ویژگی «نیم شور» استفاده کنید. اما اگر ماشین ظرفشویی که خریداری کرده اید فاقد این ویژگی است توصیه می شود با توجه به هزینه هایی که برای شما در پی خواهد داشت. حتما صبر کنید تا مقدار ظروف شما تکمیل شود تا در یک نوبت تمام ظروف را بشویید.

5. درب ماشین ظرفشویی را هر بار بعد از استفاده بصورت باز یا نیمه باز قرار دهید تا بخار و رطوبت داخل آن، کامل خشک شود. اینکار به طول عمر لوازم و قطعات کمک می کند.

6. به میزان ظرفیت ماشین ظرفشویی توجه کنید و بیشتر از حد ظرفیت از آنها استفاده نکنید. همین نکته ساده به سلامت ماشین ظرفشویی کمک زیادی خواهد کرد.

بهترین برندهای ماشین ظرفشویی کدامند؟

برند بوش؛ سامسونگ؛ مجیک؛ موریس؛ هاردستون، پاکشوما؛ ال جی و دوو علی رغم قیمت بالا جزو بهترین و محبوب ترین ماشین های ظرفشویی به شما می روند که توانسته اند رضایت حداکثری مشتریان را جلب کرده و سهم بزرگی در بازار داشته باشند.

 

خرید بهترین مدلهای ماشین ظرفشویی

 

امیدواریم این بخش از دقیق شو مورد توجه و پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم با معرفی تعدادی از بهترین مدل های ماشین ظرفشویی و ارائه نکاتی در خصوص خرید این محصول؛ شما را یک قدم به خرید هوشمندانه نزدیک تر کنیم. به شما عزیزان مطالعه راهنمای خرید بهترین مدلهای ماشین لباسشویی؛ راهنمای خرید پرفروشترین مدلهای تلویزیون هوشمند، یخچال فریزر، مخلوط کن و غذاساز را پیشنهاد می کنیم.

مطالب مرتبط
منتخب سردبیر

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *